Apple предупреди за спад на приходите с до 8 млрд. долара заради проблеми с доставките

Apple предупреди за спад на приходите с до 8 млрд. долара заради проблеми с доставките

Apple предупреди за спад на приходите с до 8 млрд. долара заради проблеми с доставките

Приходите на Apple са нараснали с близо 9% на годишна база през приключилото през март тримесечие, демонстрирайки силен растеж на фона на опасенията на инвеститорите за влошаваща се макроикономическа среда и спад на търсенето на  смартфони и компютри от висок клас, предаде Си Ен Би Си.

Въпреки това акциите на компанията поевтиняха с 2,22% в следборсовата търговия, след като финансовият директор на Apple Лука Местри предупреди за няколко предизвикателства през текущото тримесечие, включително ограничения на доставките заради мерки срещу разпространението на COVID-19, които доведат до спад на приходите от между 4 до 8 млрд. долара.

Технологичният гигант също предупреди за спад на търсенето в Китай заради локдауните в страната.

За първото тримесечие на 2022 г. Apple отчете печалба на акция от 1,52 долара при прогнозирани 1,43 долара. Приходите на компанията са нараснали с 8,59% на годишна база до 97,28 млрд. долара, като анализаторите очакваха 93,89 млрд. долара.

Приходите от продажби на iPhone са нараснали с 5,5% на годишна база до 50,57 млрд. долара, надминавайки очакваните 47,88млрд. долара.

По-добре от прогнозираното се е представил отделът, отговарящ за услугите на компанията, където маржовете са най-високи. Приходите, генерирани от това подразделение, са достигнали 19,82 млрд. при прогнозирани 19,72 млрд. долара.

Продажбите на Mac и iPad са нараснали съответно със 14,73% и 1,92% на годишна база до 10,44 млрд. долара и 7,65 млрд. долара.

Приходите от „други продукти“, където влизат Apple Watch, AirPods и други аксесоари, са достигнали 8,81 млрд. долара, което е 12,37% ръст на годишна база.

Междувременно бордът на директорите на Apple одобри обратно изкупуване на акции на компанията на стойност 90 млрд. долара. Това означава, че Apple продължава да е публичната компанията, която харчи най-много за закупуване на собствените си акции. През 2021 г. технологичният гигант похарчи 88,3 милиарда долара за обратно изкупуване на акции.

Компанията също така дивидента си с 5% до 23 цента на акция.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ