Facebook зарадва Уолстрийт с ръст на дневните потребители

Социалната мрежа Facebook отчете увеличение на броя на своите потребителите, а нейната компания майка Meta се похвали с печалба за първото тримесечие, надминаваща прогнозите на Уолстрийт, предаде Ройтерс.
Главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг също каза, че компанията ще намали разходите и инвестира в инструменти за изкуствен интелект, за да подобри препоръките и рекламите - знак, че Meta опитва да прави пари от традиционните си услуги, докато работи върху дългосрочните си амбиции за изграждане на метавселената
Акциите на Meta скочиха с цели 18,37% в следборсовата търговия в сряда, след като тя отчете печалба на акция от 2,72 долара при очаквани 2,56 долара, според данните на Refinitiv.
Facebook се похвали с 1,96 млрд. дневни активни потребители, което е малко над прогнозираните 1,95 млрд. Това е ключов показател за рекламодателите, като завръщането към растеж идва след първия спад на броя на абонатите в историята на компанията, регистриран през декемврийското тримесечие. Месечните активни потребители достигнаха 2,94 млрд., което е с 30 млн. под прогнозата на Уолстрийт.
Meta загуби около половината от стойността си от началото на годината, след мрачния финансов отчет през февруари, когато стана ясно, че дневните активни потребители на Facebook са се понижили през декемврийското тримесечие.
„Добра новина е, че Meta по някакъв начин е успяла да постигне растеж при дневните активни потребители. Тя се нуждаеше от подобен обрат“, каза анализаторът на Insider Intelligence Дебра Уилямсън.
„Въпреки това, ръстът на месечните активни потребители се забавя бързо. Преди няколко тримесечия можеше да разчита на развиващите се пазари, за да поддържат двигателя за растеж, но е дори тези възможности за висок растеж вероятно започнат да пресъхват“, каза тя.
Общите приходи, по-голямата част от които идват от продажби на реклами, нараснаха със 7% до 27,91 милиарда долара през първото тримесечие, но не отговориха на очакванията на анализаторите за 28,2 млрд. долара.
В конферентен разговор с анализатори в сряда главният финансов директор Дейв Венър посочи като фактори за по-ниския от очакваното растеж на приходите забавянето на електронната търговия в сравнение с пика на пандемията от COVID-19, както и загубата на приходите в Русия и намаленото търсене на реклами на фона на световната икономическа несигурност.
Русия забрани Facebook и Instagram през март, обвинявайки Мета в „екстремистка дейност“. Услугата за съобщения на Meta WhatsApp не е засегната от забраната.
Мета прогнозира приходите за второто тримесечие между 28 милиарда и 30 милиарда долара. Анализаторите очакват приходи за текущото тримесечие от 30,63 милиарда долара.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Цитат на деня
Цитат на деня |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |На днешната дата, 16 април. Рождениците днес
На днешната дата |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |Цитат на деня
Цитат на деня |Жилищата в Гърция: Недостъпни за покупка и почти невъзможни за наемане
ЕС |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.