Какво се случва всяка минута в интернет?
В нашето ежедневие могат да се случат много неща в рамките на една минута. Тези потенциални събития обаче изглеждат нищожни в сравнение с активността, която се случва едновременно в интернет пространството, пише сайтът VisualCapitalist.com.
В центъра на тази дигитална активност са ежедневните услуги и приложения, които станаха неразделна част от нашите животи. Взети заедно, те генерират невъобразими количества потребителска активност и трансфер данни. През тази година всяка минута клиентите на Amazon харчат по 283 хил. долара, 12 млн. души изпращат съобщения чрез iMessage, потребителите в Youtube гледат 694 хил. видеа, 6 млн. души пазаруват онлайн, Microsoft Teams свързва 100 хил. потребители, в Instagram се споделят 65 хил. снимки и тн.
Ежегодната инфографика на Domo разкрива мащабите на огромната активност, която се отчита в интернет всяка минута:
[[{"fid":"383989","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2064,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
Тези данни илюстрират перфектно гигантското влияние, което технологичните компании имат върху живота ни. Това влияние става толкова трудно за пренебрегване, че вече започва да привлича по-голямо по-голямо медийно и политическо внимание. Някои анализатори смятат, че именно това нежелано внимание накара Facebook да промени името си на Meta. Един от най-осезаемите показатели за мощта на големите технологични компаниите е размерът на приходите, които те генерират в рамките на минута. Лидер тук е Amazon с 955 517 долара на минута, следван от Apple – 848 09 долара, Alphabet – 433 014 долара, Microsoft – 327 823 долара, Facebook – 213 628 долара, Tesla – 81 766 долара и Netflix – 50 566 долара на мита.
Тези резултати са отражение и на бързия растеж на броя на интернет потребителите по света. За сравнение, през 1993 г. в света е имало само 14 млн. интернет потребители. Днес само в Чили има повече хора с достъп до интернет.
Въпреки това все още има място за растеж на пазара. Според някои изчисления броят на интернет потребителите е нараснал с 500 млн. през 2021 г. до 5 мрлд. души, което представлява ръст от 11% в сравнение с предходната година. Това означава, че всяка минута към мрежата се присъединяват 950 нови потребители.
В дългосрочен план, развитието на инфраструктурата в редица страни може да доведе до значителен ръст на броя на потребителите. Въз основа на процента от населението без достъп до интернет, новите потребители ще бъдат основно от няколко страни. В Индия, например, около 50% от населението, или над 685,6 млн. души, няма достъп до интернет. В Китай този процент е 41, което се равнява на около 582 млн. души. Милиони нови потребители се очаква да дойдат от Пакистан (142,3 млн. без достъп до интернет), Нигерия (118 млн.), Бангладеш (97,5 млн.), Индонезия (96,7 млн.), Етиопия (92,4 млн.) Демократична република Конго (71,8 млн.), Бразилия (61,4 млн.) и Египет (46,6 млн.).
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.