TikTok и Youtube споделят повече лични данни от всички други социални мрежи

TikTok и Youtube споделят повече лични данни от всички други социални мрежи

TikTok и Youtube споделят повече лични данни от всички други социални мрежи

Две социални мрежи, които вероятно ползвате, събират много данни за вас, като има немалка вероятност това, което правят с тях, да не ви хареса, пише Си Ен Би Си.

Според публикувано миналия месец проучване на компанията за мобилен маркетинг URL Genius социалните мрежи YouTube и TikTok проследяват личните данни на потребителите в по-голяма степен от всички други подобни платформи.

Проучването е установило, че Youtube, която е собственост на Google, събира лични дани най-вече за собствени цели, като например за проследяване на онлайн историята на търсене и локализиране на местоположението, така че да таргетира по-добре рекламите. Tiktok, която е собственост на китайския технологичен гигант  ByteDance, позволява на трети страни да събират потребителски данни, като не е ясно какво точно се случва с информацията след това.

Когато става въпрос за тракери на трети страни на практика е невъзможно да се разбере кой точно проследява вашите данни и каква информация събира – от това с кои публикации взаимодействате и колко време отделяте за тези взаимодействия, до това къде се намирате в даден момент.

В прочуването се посочва, че тракерите на трети страни могат да проследяват активността ви в други уебсайтове, дори след като напуснете приложението.

От URL Genius е използва функцията Record App Activity на iOS на Apple, за да преброят колко домейни проследяват активността на потребителите в 10 различни приложения на социални мрежи - YouTube, TikTok, Twitter, Telegram, LinkedIn, Instagram, Facebook, Snapchat, Messenger и WhatsApp, в рамките на едно посещение, още преди да сте влезели в профила си.

На първите две места са се озовали YouTube и TikTok с по 14 мрежови контакта, което е значително над средното ниво от 6 контакта на приложение. В прочуването се посочва, че броят на мрежовите контакти вероятно още по-голям при потребителите, които са влезели в профилите си в тези приложения.

При Youtube 10 от тези тракери са вътрешни за платформата, което означава, че те проследяват активността на потребителите за собствени цели. При TikTok обаче цели 13 от контактите са на трети страни.

Според проучването проследяването от трети страни продължава, дори ако потребителите са се отказали от него в настройките на тези приложения.

През октомври Wired публикува информация за начина, по който TikTok проследява потребителските данни. Според публикацията социалната мрежа може да „прави заключения“ за личните ви характеристики на база на възрастовата група, в която попадате, вашия пол и друга информация, която събира. Тази практика известна като „предполагаема демография“, се използва и от други сайтове, включително и Google.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ