Тема БРОЙ /// Мениджър 07/2025

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Гмуркането не е просто спорт или хоби

България и регионът могат да се превърнат в едни от най-интересните точки за подводен туризъм в Европа, казва Ина Димитрова, водолазен инструктор и основател на водолазен център Diving BG

Снимки:

Юлиян Недев, личен архив

Гмуркането не е просто спорт или хоби

Гмуркането не е просто спорт или хоби

България и регионът могат да се превърнат в едни от най-интересните точки за подводен туризъм в Европа, казва Ина Димитрова, водолазен инструктор и основател на водолазен център Diving BG

Гмуркането не е просто спорт или хоби
quotes
Как се гради дайвинг бизнес на световно ниво в България? Устойчив водолазен туризъм в България някога беше мечта за нас, романтиците, която се превърна в реалност и вече 20 години отглеждаме като свое дете. Благодарение и единствено на безусловната любов, подобна на онази от родител към дете. Каква е разликата между отношението към дайвинга в страни като Франция, Италия, Египет – и България? Разликата е в това, че дайвингът у нас е просто поредното огледало на липсата ни на отношение към местните богатства, история и природни дадености. Докато в страни като Франция, Италия и Египет гмуркането се възприема като част от културното и природното наследство, тук то често се третира като някакво екзотично хоби без стойност. В България липсва елементарна визия за развитие, подкрепа от държавата и най-вече интерес от местните общности и институции. Какво значи устойчив туризъм изобщо, когато морето ни е превърнато в строителна площадка, а природата – в декор за бетон и пластмаса? Хората, които идват за дайвинг, търсят чиста природа, качествена услуга и автентичност. Ние предлагаме шум, бетон и временно наети служители без елементарна представа какво е обслужване. В Гърция или Франция, ако ...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg