Удари ли часът за гаранционния фонд в туризма

Министерството на туризма започва консултации за създаване на гаранционен фонд, в който ще се генерират отчисления на всички участници по веригата туристически продукт-краен клиент и който ще защити както техните интереси, така и вземанията на потребителите. Това стана ясно на днешната среща на министър Ангелкова с представители на обединение „Бъдеще за туризма” (ОБТ).* Фондът ще бъде приет със закон до края на годината и ще замени досегашната застраховка „Отговорност на туроператора”. Организацията, в която участват туроператори, туристически агенти, собственици на места за настаняване и изхранване, екскурзоводи и превозвачи, представи дългосрочната си стратегия за развитие на сектора.
По предложение на министър Ангелкова туризмът ще бъде включен в бъдещата мярка 80:20, която ще се отнася само за някои сектори и сега се обсъжда от кабинета.
Министър Ангелкова е оптимист, че на утрешното си заседание парламентът ще приеме срокът за възстановяване на сумите от туроператорите към клиентите да бъде удължен до 12 месеца, считано от 13 май 2020 г. „Работим активно с туристическия бранш, позицията ни е, че в сътрудничество можем да решаваме спорните въпроси, а за това са нужни общи усилия и постигане на баланс. Очертахме конкретни области за съвместна дейност, за да можем максимално бързо да съдействаме на работещите в туризма да се справят с тежката ситуация и да защитят здравето и правата на туристите”, изтъкна министър Ангелкова в края на срещата. По нейно предложение бе договорено ОБТ да участва в разработването на различни законодателни инициативи, свързани със сектора и съпътстващите го услуги. В тази връзка ведомството на министър Ангелкова ще бъде включено в работната платформа futurefortourism.org.
В същото време обединение “Бъдеще за туризма” не се отказва от заявената готовност за протестни действия и от призива за оставка на ресорния министър, в случай че предложените искания не бъдат изпълнени.
***
* "Обединение "Бъдеще за туризма" е платформа за сътрудничество между всички сегменти в българския туристически сектор, в която влизат над 700 неправителствени организации, физически и юридически лица. На практика зад нея стоят около 300 000 заети в сферата на туризма – туроператори, туристически агенти, хотелиери, ресторантьори, собственици на къщи за гости и места за настаняване, екскурзоводи и превозвачи.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |Виктор Чучков-син на гости на „Софийски истории“
Общество |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.