"Жената е"

Дръзки разговори за смели жени

Дръзки разговори за смели жени

„Светът е в постоянно движение и ние трябва да изобретяваме нещата от бъдещето. Винаги трябва да си пред другите, решителна и взискателна, и да оставиш интелектът ти да те води в живота. Действай дръзко!“ – пише в писмо до внуците си Барби Никол Понсарден, известна като мадам Вьов Клико. И точно такъв е примерът, който грандамата на Шампан ни дава с великолепния си живот – апотеоз на дързостта, креативността и предприемаческия дух

През 1805 г. районът Шампан във Франция е известен предимно с белите си вина, шампанското съществува от скоро, а Франция се потапя в Наполеоновите войни. Барби Никол е на 27 години и трагично губи младия си съпруг. По това време жените нямат право да работят или да притежават банкова сметка, но вдовицата на Франсоа Клико има дързостта да отиде при тъста си и да поиска той да я подкрепи в опита да спаси и управлява винарския наследствен бизнес, който всеки момент ще се срине. Залогът на тази подкрепа е „всичко или нищо“ – цялото ѝ лично наследство срещу заем – еквивалент на сегашни 1 млн. долара. Така започва историята на една от първите бизнес дами на модерните времена.

Управлявайки младата си компания в сложни политически и военни времена, с брилянтни политически и бизнес ходове мадам Клико единствена успява да пробие континенталната блокада през 1814 г. и да достави в Санкт Петербург своето шампанско. То жъне огромен успех сред руската аристокрация, а в следващите десетилетия се превръща от бутикова и непопулярна напитка за висшето общество до водеща марка шампанско в света.

Освен на забележителния бизнес усет успехът ѝ се дължи на иновации, които конкуренцията не успява да копира почти десетилетие. Тя създава „ридлинг масите“ – изобретение, ползвано и до днес, което позволява да се премахне утайката от бутилките шампанско и то да бъде бистро. Освен това създава първото блендирано розе шампанско, както и първите vintage вина в региона Шампан. И въпреки че през целия си живот не напуска Франция, става световноизвестна като La Grande Dame de la Champagne (голямата дама на Шампан – бел.ред.).

Новаторският дух на мадам Клико е движеща сила на Veuve Clicquot

„Не просто шампанско, а стил на живот, който носи радост и удоволствие на целия свят със своята иновативност, креативност и малка доза лудост“ – е обещанието на винената къща, която повече от два века остава вярна на своето мото „Само едно качество – най-доброто!“.

Паралелно с обичайните за луксозния сектор все по-сериозни практики за устойчивост вече половин век Veuve Clicquot е вдъхновена от своята основателка и почита успеха на жените предприемачи по целия свят.

Глобалната програма BOLD by Veuve Clicquot дава гласност, окуражава и подкрепя жените, техните бизнеси и каузи, както и увереното им развитие към бъдещето. Началото ѝ е през 1972 г. по повод юбилейната 200-годишнина на Veuve Clicquot. Започва с учредяването на наградата „Бизнес дама на годината“. В следващия половин век над 350 жени в 27 държави, които са построили, управлявали или развили бизнес, са нейни носителки.

През този период светът еволюира и успехите на дръзките жени отдавна се простират отвъд света на бизнеса. Затова и програмата BOLD ги следва в примера им като вдъхновение на дамите от всички области. Днес BOLD by Veuve Clicquot се стреми към приобщаване, влияние и повече международна разпознаваемост на ролевите модели на настоящето и бъдещето. И отличава и подкрепя жените, които вдъхновяват чрез своя път и са синоним на дързостта.

[[{"fid":"391659","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""},"link_text":false,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false,"external_url":""}},"attributes":{"height":800,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Bold Conversations by Veuve Clicquot & „Мениджър“

Смелият дух на мадам Клико оживява през образа на пет съвременни български жени предприемачи, с които ви запознахме в специалната поредица Bold Conversations by Veuve Clicquot & сп. „Мениджър“. Тя е резултат от споделената цел на марката и сп. „Мениджър“ да отреждат заслужено място на онези дами, които не просто следват установени принципи в бизнеса, а вървят по свой собствен път – на откривателката, решена да остави траен отпечатък след себе си.

Ексклузивният проект запознава аудиторията с иноваторката в областта на дерматологията и естетичната медицина д-р Радина Денкова, собственичката на бранда за натурални напитки VIDAS Светла Лесова, фешън инфлуенсърката, основала собствен моден бранд, Денина Мартин, социалния предприемач и съоснователка на родителската платформа „Майко Мила“ Красимира Хаджииванова и победителката в Master Chef и собственичка на ресторант Ahora Севда Димитрова.

Списъкът с вдъхновяващи български примери за борбен визионерски дух може да продължава още дълго и част от причината за това е, че по редица статистики България е сред отличниците в Европа в условията за работа на жените.

Факти за България

Само през изминалата година задълбоченият анализ на английската маркетингова компания Reboot постави страната ни на първо място сред 27 други европейски страни по отношение правата на работещите жени (основно заради най-дългото в света платено майчинство), а по данни на Евростат България е на трето място сред страните – членки на ЕС, по дял на жените на мениджърски позиции (42%).

Борбата за равни права и заплащане продължава и немалко изследвания показват, че именно жените лидери и качествата и подходите им могат да помогнат на света да излезе от постпандемичната криза по-бързо и успешно.

Как да го направим? С дръзки разговори и дела на смели жени!

Автор: Елена Пенева

Ключови думи