Теодора Попова, изпълнителен директор на Нарру Bar&Grill

Manager News

Теодора Попова споделя, че над 50% от работата на мениджъра е свързана с доброто познание за това как функционира човешката психика, кои са двигателите на позитивното отношение и къде най-често се създават психологически блокажи, които пречат на развитието. „Най-лесно и най-успешно се управляват доволни и удовлетворени хора с вяра в собствените си сили и виждащи смисъл от работата си. Моята основна функция като мениджър е да се опитвам да им помогна да постигнат това вътрешно усещане“, споделя тя. Happy Bar&Grill е най-голямата българска верига ресторанти с 27-годишна история, носител на престижни национални и международни награди, но най-важното за Теодора признание идва от клиентите, които 12-та поредна година избират Нарру за своя „Любима марка“. С над 22 заведения в България и три в Испания, наскоро Happy откри и първия си ресторант в Лондон на емблематичния Piccadilly Circus. „Името на нашите ресторанти подсказва каузата, за която работим всички ние – да създаваме поводи за добро настроение и усмивка.

Нашият бизнес е щастлив, защото ресторантите са много повече от място, където да се нахраниш – те са специално социално пространство, в което можеш да изпиташ удоволствие от общуването и да се почувстваш такъв, какъвто си – човек“, разказва Теодора Попова.

Q&A

Проф. д-р Иво Петров:

Каква е тайната съставка за изграждането и управлението на добре работещ и сплотен екип?

В моята ежедневна работа постоянно общувам с шеф-готвачи и това, което съм научила от тях, е, че перфектната рецепта не е въпрос на една тайна съставка, а на постигане на точния баланс между отделните вкусове и аромати. Същото важи и за доброто управление на хора – намирането на онази точка на баланс, която да ги превърне от отделни професионалисти в едно цяло, чийто резултат многократно надхвърля простия механичен сбор от уменията на всеки един поотделно.
Именно това работи мениджърът, а моята конкретна рецепта за сплотен екип се гради върху подбор на качествени хора, правилни стъпки за изграждането му, съставени от прозрачност, коректност, взаимно уважение, трудолюбие, ясни правила и дисциплина. И накрая поръсваме с щипка вдъхновение, което се предава от лидера на хората и превръща екипа в signature dish.

Управлението като функция и стил може ли да се категоризира като мъжко и женско? Припознавате ли се в това твърдение на Маргарет Тачър: „Аз притежавам чисто женската способност да се захвана с една работа и да я свърша до край, дори всички наоколо да я оставят и да си тръгнат“.

Отстояването на либерални ценности, включващи приемането на многообразието и равенството между половете, е едно от най-важните достижения на съвременната демокрация, но както с всичко, и тук не трябва да се стига до крайности, за да не изгубим усещането за свобода и щастие някъде по пътя. Няма как да не се съглася с Желязната лейди, че ние, жените, сме упорити лидери и няма да си тръгнем, преди да видим работата свършена докрай. Но заедно с това сме и балансирани, дипломатични, готови да видим всеки проблем и през очите на другия, преди да отсъдим. Също така сме силно практични и ориентирани към крайния резултат.

Как хобито и любимите занимания в свободното време работят за вашата продуктивност и успех? Управлението на стреса в каква степен предопределя успеха?

Моят бизнес е щастлив, защото се занимавам с вкусна храна, общуване и създаване на добро настроение у хората. Въпреки това и аз имам нужда от активна почивка, за да презаредя батериите и „да изчистя небцето“, за да е подготвено да тества следващите рецепти от менюто. Моите хобита са свързани с пътуване, гмуркане, разходки в природата и гледане на филми. Всичко това ми дава онази вътрешна хармония, която е изключително необходима, за да мога да управлявам хора, чиято ежедневна работа е да създават усещане за хармония и щастие в нашите заведения.

Доколко е важно една компания да бъде социално ангажирана и да подкрепя проекти за благото на обществото? По какъв начин добротворчеството добавя допълнителна стойност към успеха на компанията?

Изключително важно за вътрешното здраве на всеки бизнес е да се усеща полезен и да прави добро – това е същата мотивация, както и при отделната личност. От самото създаване на компанията ние в Happy винаги сме подкрепяли каузи, свързани с бъдещето на децата и изграждането на България като по-добро място за тях. Наша твърда политика обаче е да не говорим публично за това, а да оставим направеното само да говори.

Емил Нешев:

Бихте ли жертвали семейството в името на велика цел в бизнеса?

Нашият бизнес в голяма степен е семеен и вероятно заради това за мен е кристално ясно, че за да е успешен човек както в семейството, така и в бизнеса – трябва да има съвпадение на ценностите и принципните позиции между двете. Няма как да жертвам семейството си в името на бизнеса, защото те взаимно се допълват дори ако щете, в клишето по отношение на липсата на време – колкото повече работя, толкова повече качествено време се стремя да отделям на семейството си и обратното – колкото по-добре съм прекарала с близките си, толкова по-устремена и заредена съм в бизнеса.

Стефан Иванов:

Кои за вас са професиите на бъдещето?

Голяма част от тях вече са професии и на настоящето, особено в последните две години на пандемия, когато дигитализацията още по-бурно участва във всяка сфера на живота. Не подмина и нашия бизнес – тя е необходима вътре в кухнята при машините от ново поколение, в които изкуственият интелект подпомага голяма част от процесите, контролира точното количество продукти и времето за топлинна обработка, гарантирайки постоянно качество. Дигитализира се и управлението на поръчки и стоковото снабдяване, което поставя друг вид изисквания пред служителите. За наше щастие въпреки всички промени и навлизането на изкуствения интелект като естествена противоположност на човешката глупост, както остроумно отбелязва Уди Алън, ресторантите ще останат такива, каквито ги познаваме – чудесно място за социално общуване между живи хора, докато ни има.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ