Astra Sport Tourer – повече от комби
„Не, само луксозният клас има такива екстри”, казва с ирония бизнесменът на своя спътник, който му чете за новите технологии в Astra Sport Tourer в рекламата на новото комби. Маркетинговият отдел на Opel много добре си е свършил работата, подчертавайки точно това, че новата Astra притежава екстри, които често не се срещат и в луксозните автомобили. В това се убедих лично, тествайки новия модел.
Astra задава нова посока за немската компания. В нея дизайнерите на Opel са хвърлили много усилия да направят нещо впечатляващо. Резултатът е налице, наградите - също. Избран за „Автомобил на годината в Европа”, Astra превзема все повече и повече върхове.
Малко след пускането на хечбека на пазара се появи и комби версията на новата Astra, която също носи силен дух. Astra Sport Tourer се явява 10 поколение комби модел на Opel. Негов родоначалник се смята Opel Kadett Caravan от 1963 година.
Немските инженери доста са поработили върху дизайна и олекотяването на купето. Елегантни линии, модерни LED светлини, хромирани детайли правят визията на Astra Sport Tourer агресивна, привличаща погледи по улиците.
Astra Sport Tourer е пораснал с 4 мм (4702) спрямо предшественика си, а същевременно килограмите са с цели 190 по-малко, което прави автомобила доста по-пъргав. Това се дължи на изцяло нова олекотена конструкция, като суровата каросерия и носещата структура са с около 85 килограма по-леки. За олекотяването играят роля и скъсените преден и заден надвес на каросерията, по-леката с до 25% изпускателна система, както и специалните модификации на окачването. Спирачната система е доста по-лека от тази на предшественика си, а в същото време е много по-функционална. Коефициентът на въздушно съпротивление е понижен до едва 0,272.
Салонът на Astra Sport Tourer е изчистен и стилен без излишни заигравки.
В същото време се виждат екстри, типични за по-горните класове автомобили. Пространството в комбито е доста голямо. По време на теста имах възможността да се возя и отзад и останах приятно изненадан. Разстоянието между коленете ми и предните седалки беше комфортно, подобно в колите от D сегмента. Над главата ми също имаше достатъчно въздух. В сравнение с предния модел Astra пространство в областта на краката отзад се е увеличило с 28 милиметра. В същото време, разстоянието между първия и втория ред седалки е нараснало с 15 милиметра.
Една от големите екстри в новата Astra са предните седалки, които са разработвани повече от 5 години и имат сертификат от асоциацията AGR Back Experts. Креслата предлагат до 18 възможни регулировки, сред които лумбална опора и удължаване на долната част. Освен това седалките са оборудвани със специална вентилация, което осигурява допълнителен комфорт при пътуване в горещи дни. За удобството на задните седалки също е помислено. Като опция може да бъдат поръчани нагреватели, екстра, която рядко се среща дори при луксозните автомобили. С цел увеличаване на обема на товарното пространство при необходимост, новата Astra Sports Tourer се предлага със сгъваема в отношение 40/20/40 задна седалка, позволяваща още по-гъвкави конфигурации на товарния обем.
Много е мислено за ергономията. Всяка система на автомобила е на една ръка разстояние, като повечето от нещата могат да се регулират от волана. Климатичната система може да се управлява чрез бутони или чрез 8- инчовия сензорен екран. Навигацията е един от малкото минуси, които успях да открия в автомобила. Мудна е, опреснява доста бавно данните. Но на фона на възможността да си свържа iPhon-a с Apple CarPlay и да ми излязат голяма част от приложението на екрана на колата, проблемът с навигацията избледнява.
Иновативната система за услуги и безопасност Opel – OnStar е налична в новата Astra Sports Tourer. Чрез нея автомобилът може да бъде превърнат в 4G/LTE Wi-Fi хотспот, позволявайки свързването на до седем устройства. Системата включва и независима SIM карта интегрирана в модула, което дава по-широка възможност за използване на комуникационни услуги.
Възможностите на Opel OnStar далеч надхвърля Wi-Fi технологиите в автомобилния свят. Системата може да ви бъде от голяма полза при аварийни ситуации и инциденти с помощта на смартфон чрез приложението myOpel, което дава възможност да се свържете с реални хора. Тези консултанти на OnStar са позиционирани във високотехнологичния комуникационен център Opel OnStar в Лутън, Англия. Те говорят различни езици, за да могат да отговорят на собствения език на абоната и са на разположение денонощно. Очаква се до края на годината услугата да бъде достъпна и у нас.
Когато заговорим за екстри не трябва да пропускаме да посочим фаровете на новата Astra.
Интелигентната и динамична система IntelliLux LED®, която автоматично и постоянно адаптира светлинния поток към пътната обстановка, осигурявайки в същото време максимална светлинна мощ, е изключителен пробив на Opel. Използвайки данните от фронталната видеокамера Opel Eye за откриване на светлинни източници от движещи се насрещно автомобили или превозни средства в платното непосредствено пред Astra, системата IntelliLux aвтоматично изключва отделни LED сегменти в съответната зона, където може да възникне заслепяване на други участници в движението, просто „изрязвайки” зоната около светлинния източник. Остатъкът от пътното платно и неговата околност запазват яркото си осветяване от дългите светлини. Изключените LED сегменти се активират отново напълно автоматично в момента, в който камерата вече не открива светлинни източници от други автомобили. Със своята висока степен на прецизност и способност за практически мигновена адаптация, системата на мартичните светлини IntelliLux LED® на новата Astra с функция за дълги светлини без опасност от заслепяване GFHB (Glare Free High Beam) е най-модерната система на предните светлини, предлагана от автомобилната индустрия в момента.
Друга екстра, която прави силно впечатление, е система Opel Sezam, която позволява отваряне и затваряне на петата врата само с подаване на крак под задната броня на автомобила.
Нека поговорим малко и за двигателите и ходовите характеристики.
По време на теста имах възможност да изпробвам 1,6-литровия дизелов двигател с мощност 136 конски сили. Поема много добре при ниски обороти и бих казал, че липсва почти изцяло т.нар. турбо дупка. Икономичността също е впечатляваща. По време на теста, над 300 километра пробег, средният разход на гориво беше 4,6 литра, като имайте предвид въобще не жалих колата по завоите на Подбалканския път и автомагистрала „Тракия”. Автомобилът беше оборудван със Start/Stop система и с гуми с ниско съпротивление на търкаляне, което допълнително увеличава икономичността на автомобила.
Astra Sports Tourer седи много добре на пътя и в завоите. Воланът е по-стегнат, като при спортните автомобили, което прави управлението по-директно и прецизно.
В заключение мога да кажа, че Opel са създали един впечатляващ автомобил, който ще отговори на нуждите и на най-взискателните клиенти. И силно се надявам немската компания да запази зададената от Astra посока, и да създава все повече коли достойни за награди. Това ще направи пазара по-конкурентен, от което печелим ние клиентите.
Повече за Astra Sports Tourer можете да намерите ТУК.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.