Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|12-те правила на начинаещия предприемач
Всеки, който прави опит да старира бизнес, има свои собствени правила, които го водят напред в начинанието му. Така мисли Марк Кюбън – основател и председател на частна кабелна мрежа за телевизионно разпространение в Денвър.
„Моите правила не се отнасят само за тези, които откриват фирми, но и за тези, които смятат да работят за тях“, казва той. Авторите в сайта на сп. Entrepreneur ги обобщават по следния начин:
1. Не стартирай компания, ако не си обсебен и това занимание не ти е страст.
2. Ако имаш стратегия за изход, не си обсебен.
3. Назначавай хора, за които смяташ, че ще обичат работата си.
4. Продажбите лекуват всичко. Бъди наясно как твоята фирма ще прави пари и как ти всъщност ще правиш продажби.
5. Знай основните си умения и се фокусирай в това да се усъвършенстваш. Плащай повече на хората с умения като твоите. Получавай най-доброто. Извън основните умения на хората, които ще правят бизнеса, назначавай кадри, които ще се впишат във фирмената култура, но не са толкова скъпи за бизнеса.
6. Кафе машина? Шегуваш ли се? Кафето е за хора, които затварят. Содата е безплатна. Предоставяй възможност да се излиза от офиса и да се разговаря. Има 24 часа в денонощието и ако хората харесват работата си, ще използват колкото могат повече от времето си, за да бъдат полезни.
7. Без прегради. Откритите офиси създават настроение и държат информирани всички какво се случва. В общите пространства хората са будни и има повече енергия. Ако един служител настоява за самостоятелност, кажи му, че при теб няма да намери място, където да се заключи. Пази се от хора, дошли с претенции за секретарка и с амбиции да изградят при теб империя!
8. Използвай познатата технология. Това е винаги най-евтиният начин. Ако познаваш Apple, използвай продуктите на тази компания. Ако си на „ти“ с Vista, запитай се защо, и след това продължи с тази операционна система. Това е начало и то трябва да е максимално улеснено. Ако за теб са започнали да работят малък брой хора, позволи им да използват технологията, която познават.
9. Дръж йерархията хоризонтална. Ако за начало имаш мениджъри, които докладват на мениджъри, ще се провалиш.
10. Не купувай безсмислени фирмени принадлежности. Сигурен знак за бъдещ провал е ако в първия месец от бизнеса си някой ми изпрати тениски с бродираното му лого, казва Кюбън. Ако твоите хора ще се показват на публични места или в медии, ОК е да им купиш брандирано облекло. Но ако наистина смяташ, че хората, на които изпращаш брандирана тениска, ще я носят навън, грешиш.
11. Не назначавай пиар фирма! Тя ще се обади или ще изпрати имейл на хората в публикациите, които вече си чел или в шоу програмите, които вече гледаш и в уеб-сайтовете, където сърфираш. Когато потребяваш каквато и да е информация от твоето поле на дейност, запиши си имейла на човека, който я публикува и му изпрати съобщение, с което се представяш и говориш за фирмата си. Щом установиш комуникация с този човек, бъди винаги налице, ако той се нуждае от експерт от твоя бранш, с който да разговаря. Ако е умен, ще те използва.
12. Направи работата забавна за служителите. Дръж ръка върху пулса на фирмата, за да си наясно с нивото на стреса. При постижения, награждавай. „В моята първа фирма MicroSolutions, когато имахме рекордни месечни продажби, или някой беше направил нещо специално, давах по 100 долара на продавачите. В Broadcast.com и MicroSolutions, имахме фирмен шот - „камикадзето“. Водехме хората на бар отвреме на време и поръчвахме по 10 шота за всеки, който иска. В MicroSolutions най-често търговците плащаха сметката. Търговците винаги обичат добрия купон“, разкрива още Кюбън.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.