7 печеливши техники за успешно общуване

7 печеливши техники за успешно общуване

Способността да се комуникира както трябва е сред най-ценните активи в бизнеса. Чрез нея някои хора откриват невероятни възможности, докато други само гледат отстрани.

Добрият нетуъркинг не е резултат от късмет. Изисква труд, упражнения и упорство. Какво е необходимо, за да стане човек добър в общуването и да извлича максималното от него. Безспорно приятен външен вид, усмивка, добронамереност в тона и няколко полезни техники в самия разговор. Сред тях са:

1. Задавайте смислени въпроси, не клишета и фрази от очевидна любезност. Правете всичко възможно да запомните името на човека, с когото разговаряте. Ако разговорът продължи по-дълго, обърнете се към него по име. Вниманието към детайла е ключово, за да установите контакт, който ще продължи и след тази среща.

2. С присъствието си добавете стойност. Сторете го незабавно. В момента, в който осъзнаете, че има начин да помогнете на някого, незабавно действайте. Запознайте го с когото трябва от личната ви мрежа с контакти.

3. Научете историята им. Помолете успешните предприемачи и мениджъри да ви разкажат как са стигнали дотук. Така ще научите повече за начина на мислене на партньора, с който разговаряте. Някои мениджъри например обичат да изтъкват в разговор, че са работохолици и се трудят по 16 часа на ден, готови на всичко. Други се представят като стратези, които чакат да се появи правилната възможност. Това са знаци, които ще ви покажат какво ценят тези хора и ще ви подскажат каква би била работата с тях в бъдеще.

4. Споделете запомнящ се факт. Когато някой ви запита „С какво се занимавате?“ не започвайте да декламирате реч за компанията и кариерата си. По-скоро споменете нещо лично, което ви определя като човек. Може и да е ваше хоби като колекционирането на някакви предмети. Личните детайли разчупват началото на всеки разговор.

5. Направете си списък. Какво правите обикновено веднага след като участвате в събитие, където сте завързали контакти. Прибирате се у дома – това е ок. Но след това е важно незабавно да си запишете важните теми, които преди малко сте обсъждали.

6. Давайте малки обещания и ги спазвайте. Например изпращането на имейл или отговорът на телефонно обаждане. Като удържите на думата си ще покажете важна черта от характера си.

7. Награждавайте най-силните си контакти. Знайте кои са първите ви 10 партньора, с които общуването ви е от полза и всяка седмица правете нещо символично, с което да добавите стойност към живота или бизнеса на този човек. Изпратете му книга, запознайте го с някой, обядвайте. Също както в инвестициите и в спорта, най-успешните  в бизнеса са тези, които проявяват постоянство.

От списание Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ