Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|8 големи технологични марки, които губят пари
Една много ясна тенденция се откроява в бизнеса с потребителска електроника: производителите израстват в технологични лидери, след което са изместени от конкуренцията. Това се случва, докато скъпите джаджи бързо стават стоки за широко потребление. На базата на последни данни за корпоративните печалби на някои от технологичните гиганти по света, авторите в „Уолстрийт джърнъл” съставиха класация на някогашните големи марки в този сектор, които в момента губят пари.
Анализът им показва колко малко потребителите се интересуват от предишния успех на технологичната фирма и колко бързо променят ориентацията си към друга марка. Въпреки че тези компании са били скъпи и прескъпи за индустрията преди време, днес много от клиентите им трудно си спомнят имената им.
Тук следва списъкът на най-популярните технологични марки, които губят пари. За да бъде съставен, американските автори са използвали финансова информация за фирмите и изявления на високопоставените й служители, както и информация от няколко агенции за изследване на пазара.
1. RIM. Research in Motion за кратко беше лидер на пазара за смартфони. Неговите телефони Blackberry помогнаха мобилните устройства за разговори с интернет връзка да пробият и да се масовизират. Оттогава обаче репутацията на компанията избледнява и тя губи пари. В четвъртото тримесечие на финансовата 2012 г. компанията е назад със 125 млн. долара. Смята се, че телефоните й Blackberry 10, които ще бъдат представени по-късно тази година, ще бъдат шансът й да дръпне напред.
2. Sharp. Спомняте ли си за нейните телевизори? През април тя отчете загуби от 4,67 млрд. долара и издаде прогноза, че очаква да продължи да губи през тази година. Японската компания се бори със силната конкуренция на южнокорейските производителни, основно на Samsung. Освен това, цените на LCD телевизорите масово се понижават в световен мащаб.
3. EA. Electronic Arts отчете загуба от 205 млн. долара в третото тримесечие на финансовата й година, което завърши на 31 декември 2011 г. Две от основните игри, които компанията предлага – FIFA 12 и Battlefield 3 постигнаха добри резултати. Всяка от тях се продаде в повече от 10 млн. копия. Мнозина смятат, че успехът на друга нейна игра, която е социална – The Sims Social показва, че конкурентът й Zynga не се справя достатъчно добре. Въпреки тези добри резултати обаче компанията хвърли стотици милиони, за да навлезе в бизнеса със социални игри. Загубите й са 322 млн. долара по-големи през последното тримесечие на 2011 г., в сравнение със същия период година по-рано.
4. Sony. Само преди няколко години беше световен лидер в потребителската електроника. През ноември 2011 г. компанията намали прогнозата си за продажби на LCD телевизори, DVD плеъри и камери. През април Sony ревизира прогнозата си за печалби за четвърти път тази година и предвиди потенциални загуби от 6,4 млрд. долара – най-големите в 65-годишната история на конгломерата за електроника, според „Уолстрийт джърнъл”. Основната конкуренция, пред която е изправена, са Apple и Samsung.
5. Nintendo. Тя беше номер 1 производител на конзолни игри в света с нейната Wii. За да се преборят с нея обаче Microsoft и Sony снижиха рязко цените на техните Xbox 360 и PlayStation 3 продукти. Така, Nintendo беше принудена да снижи цените както на играта си Wii, така и на портативния си плеър DS. През април 2011 г. компанията регистрира загуби от 461,2 млн. долара за финансовата 2011 г.
6. Nokia. Дълго време тя бе на върха като най-големият в света производител на мобилни апарати. Но накрая отстъпи пред Samsung. Успехът й в миналото в глобален мащаб се дължеше до голяма степен на мобилните й апарати, които бяха силно популярни в Третия свят. В производството на смартфони обаче тя не постигна голяма глобална популярност.
7. Barnes & Noble. Тази компания продаде големи количества от електронния четец Nook. Интензивната конкуренция на останалите компании, които предлагат таблети и електронни четци, включително Apple и Amazon, я остави на червено. За 39-те седмици до 28 януари компанията загуби повече от 11 млн. долара.
8. Acer. Нейният бизнес се фокусира основно върху ноутбука – евтин, преносим и силен лаптоп. В последните две години обаче продажбите на този продукт намаляха драстично, основно заради разширяването на пазара на таблети, както и заради нарастващата популярност на смартфоните. С намаляването на цените Acer успя да постигне малко, за да повиши търсенето. Компанията отчете мащабна годишна загуба от 212 млн. долара през 2011 г.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.