Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|8 онлайн индустрии с бъдеще
Оглеждате се за възможности за създаване на собствен бизнес? В момента се развиват 8 полета в интернет, към които е ориентиран активен потребителски интерес.
Това пише в списание Entrepreneur американската авторка Катрин Клифърд. Тя смята, че икономическата несигурност на пазарите не означава, че времето е неподходящо за стартиране на бизнес. Особено, имайки предвид нарастващите аудитория и търговски потенциал на мрежата.
Печелившите области за създаване и предлагане на интернет услуга според нея са:
● Разработване на игри за социалните медии. Потребителите прекарват все повече време в социалните мрежи като Facebook. Нараства продължителността на присъствието им онлайн на ежедневна база. Отчасти това развитие се дължи на резкия скок на потреблението на мобилни платформи като телефони и таблети. Следователно, хората прекарват все повече време в онлайн игри. Специално за САЩ, където този сектор винаги се е радвал на огромен интерес, се очаква ръст от 32% до стойност на индустрията от 6 млрд. долара през 2013 г.
● Онлайн продажби на обувки. Рядко може да се намери жена, която да не може да измисли оправдание защо се нуждае от още един чифт обувки. Този вид бизнес в развитите икономики е доминиран от големи играчи, каквито са Zappos и Amazon в Щатите например. В него обаче се открояват и печелят и малки търговци онлайн. Особено когато предлагат по-различна стока.
● Онлайн услуга за инсталация на "умна" телевизия вкъщи или система за домашно кино. Все повече потребители от средната класа на развитите икономики закупуват технологии за създаването на същински кинотеатър у дома. 25% от американците разполагат с такива системи. Приходите от инсталационната услуга през последните 5 години скачат с повече от 4% годишно, като до края на годината ще достигнат 12 милиарда долара.
● Виртуални пространства за съхранение на данни. Едно от предимствата на създаването и управлението на такава компания е, че всъщност нямаш нужда от задължителен офис адрес и физическо местонахождение. Презентациите пред инвеститорите са правени онлайн и във виртуални конферентни разговори. Цената на навлизане на пазара е сравнително ниска. Анализатори предвиждат, че в следващите 5 години ще има ръст на фирмите с подобна услуга.
● Туристически агенции в интернет. От 2009 г. насам индустрията на туризма е сериозно засегната от кризата. Потребителите заделиха бюджета си за пътуване и поставиха част от него като резерв в банката. Сега туристическият бизнес се възстановява, но епохата на големите зали на агенциите отмина. Услугата с осигуряване на пътуване все повече се прехвърля в онлайн пазара.
● Преводачески услуги. Все по-голям брой фирми за онлайн услуги опитват да се възползват от нарастващата глобализация на бизнес средата и да навлязат на пазари в чужбина. За да го сторят обаче са им нужни местни преводачи, които да им помагат да изработват маркетинг материалите си и уебсайтовете си разбираемо на чуждия език. Автоматичният превод е някакъв вид конкуренция, но една компютърна програма, разбира се, никога не би могла да посочи културните несъответствия и значения в превода на фразите.
● Консултанти информационна сигурност. Когато адреси като този на вестник „Ню Йорк Таймс“ са атакувани от хакери, индустрията за ИТ сигурност получава солиден стимул. Заедно с нарастващата популярност на онлайн търговията, в която трябва да се защитават интернет купувачите, ИТ сигурността е област с нарастващо търсене на специалисти.
● Дигитални адвокатски услуги. През последните 5 години този вид индустрия нарасна 12% годишно в САЩ. Към момента приходите й са 1 млрд. долара. Очаква се, че тенденцията ще се разпространява и в останалите части на света.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.