Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Apple оглави за шести път списъка на най-скъпите марки
Apple отново оглави списъка на най-скъпите брандове в света по версията на списание „Форбс“.
Изданието оценява Apple на малко над 154 млрд. долара. На второто място е Google с 82,5 млрд. долара, следват Microsoft (72,5 млрд.), Coca-Cola (58,5 млрд.) и Facebook (52,6 млрд.).
„Форбс“ отбелязва, че Apple е първа в списъка, въпреки разочароващите финансови резултати на компанията напоследък и спада на продажбите с близо 13%. Компанията продължава да бъде уникална търговска марка, която няма реална конкуренция. Тя дъжи първото място 6 поредни години.
Брандовете получават тежест в зависимост от това как ги възприемат потребителите, коментира професорът по маркетинг Дейвид Рейбсщайн от университета в Пенсилвания. От гледна точка на компанията марката е толкова по-ценна, колкото по-виска цена са готови да платят за нея клиентите й и калкото по-често избират тази марка, продължава той.
Много експерти отбелязват, че последните модели на iPhone вече не се отличават толкова от конкурентите смартфони на Samsung например, но, както и по-рано, Apple проължава да се продава по-добре.
Google изостава силно, макар да съкращава постепенно разликата. Тази година марката поскъпна с 26%.
Маркетолозите отбелязват с осбено възхищение как компанията се отнася към логото си, нарушавайке всякакви принципи на маркетинга. Докато други стриктно, но без успех, спазват всякакви правила за налагането на лого, Google го променя всекидневно, измисляйки остроумни „дудъли“ – вариации на логото създадени спецално за някакво събитие или паметна дата.
В числото на 25-те най-скъпи марки влизат и IT-компаниите IBM и Intel, автомобилните концерни Toyota, BMW, Mercedes-Benz и Honda, компанията Disney и веригата за бързо хранене McDonalds.
„Форбс“ съставя рейтинга от 2010 г.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.