Обявиха победителите в 21-вите Годишни награди за отговорен бизнес

Обявиха победителите в 21-вите Годишни награди за отговорен бизнес

Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2023 – най-утвърдения конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие в България, който се провежда под мотото „Дай добър пример“. За авторитетните отличия, които бяха връчени за 21-ва поредна година, се състезаваха впечатляващите 126 ESG инициативи, осъществени от 82 компании.

Престижните награди бяха връчени от министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов, министъра на труда и социалната политика д-р Иванка Шалапатова, министъра на околната среда и водите Юлиан Попов, кмета на Столична община Васил Терзиев, заместник-министъра на образованието и науката проф. Генка Петрова, заместник-министъра на иновациите и растежа Мартин Гиков и британския посланик Роб Диксън.

Гости на церемонията бяха над 250 души – висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от публичния и гражданския, дипломати и медии.

Годишните награди за отговорен бизнес са знаков проект на Българския форум на бизнес лидерите, който предоставя престижна платформа за отговорните компании и техните успешни и вдъхновяващи кампании в подкрепа на хората, обществото и природата. При откриването председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян подчерта ролята на отговорния бизнес за създаването на устойчива икономика и благоденствие за цялото общество.

Председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян откри церемонията

Голямото отличие „Инвеститор в обществото“ спечели Лидл България с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“.

Yettel България взе златото в „Инвеститор в знанието“ – категорията с най-много кандидатури тази година, с програмата си за безопасен интернет и развитие на дигитални умения. 

„Инвеститор в околната среда“ е Foodobox с едноименното мобилно приложение, което се бори с разхищението на храна и за три години е допринесло за 75 тона по-малко СО2 емисии.

Vivacom се класира на първо място в „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ със своята Лятна стажантска програма.

Yettel България заслужи и големия приз в категория „Многообразие на работното място“ с цялостната си политика за многообразие и приобщаване, която включва програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други. Категорията бе въведена в конкурса преди четири години и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията за  насърчаване на политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда. Хартата в България е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да споделят своя опит и добри практики на предстоящ уебинар за многообразие на работното място, организиран от БФБЛ, и да присъстват на официалното откриване на Европейския месец на многообразието в края на април в Брюксел.

Кампанията Giving Friday на dm България зае първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.

Foodobox грабна и приза за „Най-добра социална политика на малко или средно предприятие“. През платформата на компанията ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с изтичащ срок на годност на крайните потребители. Платформата оперира в 3-те най-големи български градове и в Румъния с 500+ партньори.    

В конкуренция с всички 126 кандидатури, участвали в конкурса, Paysafe България взе специалната награда „Engage“ със своята КСО програма за подкрепа на местната общност, развивана в партньорство с граждански организации и подобрила живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. Това отличие се връчва за цялостна ангажираност и участие на служителите, а носителят се определя от Британското посолство в София.

Пълен списък с отличените компании и проекти вижте по-долу. 

Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) организира влиятелния конкурс eжегодно от 2003 г. насам, за да насърчи добрите ESG практики и да популяризира корпоративните програми с най-голямо въздействие. В състезанието с мото „Дай добър пример“ участват компании от всички сектори на икономиката от цялата страна независимо дали са членове на БФБЛ или не. Така конкурсът предоставя широка и представителна картина на ангажираността на частния сектор с решаването на редица обществени предизвикателства.

Победителите се определят от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите,  а победителите в седемте категории на конкурса и носителят на специалната награда получиха статуетки, изработени от художника Никола Енев.

Престижната церемония включваше представяне на всички номинации, като техни резюмета са публикувани в архива на Наградите на сайта на БФБЛ.

Водеща на събитието беше Евелина Павлова, а за настроението в залата се погрижиха музиканти от Quarto квартет.

Събитието привлече над 250 гости от бизнеса, партньори и медии

ПЪЛЕН СПИСЪК С ОТЛИЧЕНИТЕ КОМПАНИИ И ПРОЕКТИ ИНВЕСТИТОР В ОБЩЕСТВОТО

1. Lidl България // „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“

Най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот“ се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре“. Защото днес е времето да действаме заедно, за да настъпи положителната промяна утре.

2. Дънди Крумовград // „Въвеждаме смело иновации за устойчиво бъдеще на местните общности“

Нашата смела и уникална иновация „Фонд за подкрепа и насърчаване на микро, малък и среден бизнес в Община Крумовград“ работи успешно вече 5 години. Инвестирахме 5,7 млн. лева за развитие на 63 бизнес идеи на местни предприемачи. Бизнесите създадоха 145 работни места в областите земеделие, производство, услуги, независими от минната дейност на рудник „Ада тепе“.

3. HPE България // HPE Gives Bulgaria

Основен приоритет за нас като компания е културата сред служителите. За да съществува култура, хората трябва да са добре като индивиди и като част от обществото. Ето защо нашите проекти за подкрепа на общността са от особено значение, неизменна част от нашата политика за КСО и ние непрекъснато насърчаваме всички служители да се включат.

ИНВЕСТИТОР В ЗНАНИЕТО

1. Yettel България // Програма „Безопасен интернет и развитие на дигитални умения“

Програмата „Безопасен интернет и развитие на дигитални умения“ на Yettel подпомага успешното дигитално включване на хора от различни възрасти. Фокусът ѝ е достигане до децата и младежи с образователно съдържание за опасностите в интернет. Програмата реализира и инициативи за подпомагане на развитието на дигитални умения на деца и възрастни.

2. SAP Labs България // Роботика за България

„Роботика за България“ има за цел чрез занимания с LEGO Роботика да стимулира интереса на ученици към науката и технологиите, да им даде възможност за работа в екип и работа по социално значими теми, като по този начин развива уменията на бъдещето сред учениците. Помага на учителите да развият нови умения и да работят с учениците по вълнуващи проекти.

3. Девин // Проект „Влез в зеления кръг“ за мащабно въвеждане на екообразованието по Програма „Екоучилища“

„Влез в зеления кръг“ е съвместна инициатива на Devin и Българско движение „Син флаг“, чиято цел е разширяване на мрежата от членове на програма „Екоучилища“ в България, налагането ѝ като основна програма за устойчиво развитие в училищата и изграждането на най-голямата мрежа от Екоучилища на Балканите. Инициативата е подкрепена от МОН, МОСВ и Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.

ИНВЕСТИТОР В ОКОЛНАТА СРЕДА

1. Foodobox // Мобилно приложение Foodobox

Foodobox е платформа, която се бори с хранителното разхищение. През нея ресторанти, пекарни и супермаркети продават с голямо намаление продуктите си с наближаващ срок на годност на крайните потребител. Тя оперира в 3-те най-големи български градове, а от 2023 година и в Румъния с над 500 партньорски обекта. Спасената досега храна се равнява на 75 тона по-малко СО2 емисии.

2. Солвей Соди // Пътна карта за екологично и устойчиво развитие на Солвей Соди

Солвей Соди е в ход на реализация на амбициозна пътна карта за декарбонизация, която цели съществено намаляне на емисиите на СО2, спиране използването на въглища до 2030 г. и пълен въглероден неутралитет до 2050 г. Солвей Соди активно съдейства на България за изпълнението на целите на Европейския зелен пакт, като приносът на завода ще представляват около 4% от целите на страната за периодa до 2027 г.

3. Кока-Кола HBCB // „Моят зелен град“

„Моят зелен град“ стартира 2008 г. и е най-мащабната екологична инициатива на CocaCola в България. През 2023г. се организира в подкрепа на ангажимента на компанията „Свят без отпадъци“. За последните 5 издания успяхме да засадим над 7дк гори, да съберем над 5000 чувала с отпадъци от 15 локации, да почистим над 30 км крайбрежни зони и да трансформираме 10 спирки в София в контейнери за пластмаса.

ИНВЕСТИТОР В ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ И УСЛОВИЯТА НА ТРУД

1. Vivacom // Vivacom Лятна стажантска програма

Стажантската програма на Vivacom е истинският път към кариерното развитие. Найголямото предимство е, че дава възможност на младите хора да направят първите стъпки към успеха, да се запознаят в детайли с начина на работа в голяма компания и да отрият коя е мечтаната за тях професия. Невероятен екип, вълнуваща работа и предизвикателни проекти – всичко това е Vivacom Лятната стажантска програма.

2. Бош Инженеринг Център София // С грижа за развитието на екипа и изграждането на бъдещи таланти

Вече 5 години Бош Инженеринг Център София се грижи за изграждане на устойчива среда за работа в България и развитие на млади хора в IT и аутомотив. Разгръща цялостна програма за обучение и възможност за предаване на опит. Бош Инженеринг Център София се превърна в предпочитан работодател, който предлага вълнуващи възможности за кариера на софтуерни специалисти с потенциал и амбиция да се развиват в България.

3. BTL Industries // BTL Industries: Семейство от професионалисти

BTL Industries е сред най-големите инвеститори в човешки капитал в България. Компанията непрекъснато инвестира в подобряване на условията за екипа, нови работни места и образователни инициативи. През 2023 г. BTL успя да назначи над 260 души – като разковниче за успеха си компанията определя политиката си да се отнася с екипа не просто като с работна сила, а като със семейство.

МНОГООБРАЗИЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО

1. Yettel България // Цялостна политика за многообразие и приобщаване

Темата за многообразието и приобщаването е залегнала в стратегията за устойчиво развитие на Yettel. С редица програми и инициативи компанията работи за създаването на приобщаваща работна среда, така че всеки да се чувства приет и свободен да бъде себе си. Сред най-отличителните са програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други.

2. IBM България // RiseUp Women Leadership Accelerator – Академия за жени лидери

RiseUp Women Leadership Accelerator е програма, която цели да развие лидерските умения на жените в IBM. Програмата представлява серия от много практически упражнения и обучения, семинари и работни проекти, които дават възможност на участничките да придобият по-голяма увереност в техните настоящи и бъдещи роли. Вярваме, че успяхме да вдъхновим над 50 дами да мечтаят смело.

3. Paysafe България // „Многообразие на работното място“

Сред основните приоритети на Paysafe е Diversity & Inclusion (многообразие и приобщаване) . Чрез непрестанна подкрепа на културата за многообразие сред служители, партньори и клиенти компанията превръща работното място в среда на уважение на индивидуалната личност от ново поколение. 6 мрежи от служители – Black, Asian, Latinos, LGBTQ+, Women и Families осигуряват платформа за социално включване, подкрепа, образование и дискусия.

МАРКЕТИНГ, СВЪРЗАН С КАУЗА

1. dm България // Giving Friday

Вече пет поредни години превръщаме традиционния Black Friday в Giving Friday. Под надслов #givingisthenewblack ние ще продължаваме да пазаруваме с кауза и да даряваме процент от дневния оборот на всички физически dm магазини, както и от покупки, направени онлайн и през Моят dm-App, в подкрепа на нашите дългогодишни партньори от SOS Детски селища.

2. Овергаз Мрежи // „Дари за Светулка, Овергаз ще удвои!”

„Дари за Светулка, Овергаз ще удвои!” е съвместна кампания за удвояване на индивидуални дарения, създадена от Овергаз в подкрепа на реновирането на детските болнични отделения в Ловеч и Велико Търново. Кампанията събра над 36000 лв. от 300+ дарители, удвоената подкрепа достига 73 000 лв. и е насочена към цялостното преобразяване на отделенията, които вече приемат своите пациенти в по-добра среда.

3. bTV Media Group // Добрият пример | Зелената седмица

„Зелената седмица“ насочва вниманието към устойчиви практики за ограничаване на климатичните въздействия. bTV реализира 35 тв и радио репортажа и интервюта, над 10 излъчвания на документални филми, 50 уеб статии и PR отразяване, над 10 зрителски интеракции – „Аз, Репортерът“, социални мрежи и Holler. Участват 3350 служители на СМЕ в България, Чехия, Словакия, Словения, Хърватска, Румъния.

НАЙ-ДОБРА СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА НА МСП

1. Foodobox // Foodobox

Foodobox е платформа, която се бори с разхищението на храната. През нея ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с наближаващ срок, на крайните потребители. Тя оперира в 3-те най-големи български градове и в Румъния с 500+ партньори и е допринесла за 75 тона по-малко СО2 емисии.

2. Интерланг // Ковалентни връзки – Заздрави ефекта – Фаза 3 от дългосрочна програма „Ангажирани служители в социални каузи“

Хората с различни възможности са във фокуса на нашата подкрепа. Техните успехи и принос имат ефект и положително въздействие върху нагласите на обществото към хората с интелектуални затруднения и от уязвими групи. Чрез менторство, обучения, про-боно преводи, доброволчество на спортни благотворителни събития популяризираме активния начин на живот и приобщаването на различните.

3. Astellas // „Твоето здраве е твоя отговорност“

„Твоето здраве е твоя отговорност“е успешна кампания, фокусираща вниманието върху профилактиката на рака на простатата в България. С достигане до широка аудитория, включително чрез иновативни канали като социални мрежи, чатбот и спортни предавания, се привлича вниманието на хиляди фенове. Подкрепена от експерти и партньори, кампанията стимулира мъжете да поемат отговорност за здравето си.

СПЕЦИАЛНА НАГРАДА ENGAGE

Paysafe България // КСО програма на Paysafe за подкрепа на местната общност

Непреставащата ангажираност на Paysafe с положително въздействие за поредна година вдъхнови локалната ни КСО програма, която подобри живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. През 2023 г. предприехме трансформиращо пътуване, партнирайки си с уважавани организации като BCause, Плюшено мече, Резиденция Баба, WWF, Stray Angels Bulgaria, Time Heroes, Race for the cure и др.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как експеримент с оптични влакна може да спаси застрашените косатки?
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
На днешната дата, 22 октомври. Рождениците днес
Как да се сдобиете с всичко, което поискате
Лидерство и изкуството да задаваш въпроси
Инвестиция отвъд числата - или когато качеството е по-важно от количеството
Христо Иванов пред президента: Носителят на третия мандат ще трябва да бъде посредник
Застаряването на населението се задълбочава: 24% от хората у нас са над 65 години