Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Обявиха победителите в 21-вите Годишни награди за отговорен бизнес
Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) обяви победителите в Годишните награди за отговорен бизнес 2023 – най-утвърдения конкурс за корпоративна социална отговорност, устойчиво развитие и многообразие в България, който се провежда под мотото „Дай добър пример“. За авторитетните отличия, които бяха връчени за 21-ва поредна година, се състезаваха впечатляващите 126 ESG инициативи, осъществени от 82 компании.
Престижните награди бяха връчени от министъра на икономиката и индустрията Богдан Богданов, министъра на труда и социалната политика д-р Иванка Шалапатова, министъра на околната среда и водите Юлиан Попов, кмета на Столична община Васил Терзиев, заместник-министъра на образованието и науката проф. Генка Петрова, заместник-министъра на иновациите и растежа Мартин Гиков и британския посланик Роб Диксън.
Гости на церемонията бяха над 250 души – висши мениджъри на компаниите членове на БФБЛ и на компании, участвали в състезанието, членове на журито, съмишленици от публичния и гражданския, дипломати и медии.
Годишните награди за отговорен бизнес са знаков проект на Българския форум на бизнес лидерите, който предоставя престижна платформа за отговорните компании и техните успешни и вдъхновяващи кампании в подкрепа на хората, обществото и природата. При откриването председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян подчерта ролята на отговорния бизнес за създаването на устойчива икономика и благоденствие за цялото общество.
Председателят на БФБЛ Левон Хампарцумян откри церемонията
Голямото отличие „Инвеститор в обществото“ спечели Лидл България с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“.
Yettel България взе златото в „Инвеститор в знанието“ – категорията с най-много кандидатури тази година, с програмата си за безопасен интернет и развитие на дигитални умения.
„Инвеститор в околната среда“ е Foodobox с едноименното мобилно приложение, което се бори с разхищението на храна и за три години е допринесло за 75 тона по-малко СО2 емисии.
Vivacom се класира на първо място в „Инвеститор в човешкия капитал и условията на труд“ със своята Лятна стажантска програма.
Yettel България заслужи и големия приз в категория „Многообразие на работното място“ с цялостната си политика за многообразие и приобщаване, която включва програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други. Категорията бе въведена в конкурса преди четири години и цели да популяризира Хартата на многообразието – съвместна инициатива на Българския форум на бизнес лидерите и Центъра за изследване на демокрацията за насърчаване на политиките за недискриминация, равнопоставеност и приобщаване в работна среда. Хартата в България е част от европейската платформа, която обединява 26 национални харти. Наградата предоставя на отличените две допълнителни възможности – да споделят своя опит и добри практики на предстоящ уебинар за многообразие на работното място, организиран от БФБЛ, и да присъстват на официалното откриване на Европейския месец на многообразието в края на април в Брюксел.
Кампанията Giving Friday на dm България зае първото място в категория „Маркетинг, свързан с кауза“.
Foodobox грабна и приза за „Най-добра социална политика на малко или средно предприятие“. През платформата на компанията ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с изтичащ срок на годност на крайните потребители. Платформата оперира в 3-те най-големи български градове и в Румъния с 500+ партньори.
В конкуренция с всички 126 кандидатури, участвали в конкурса, Paysafe България взе специалната награда „Engage“ със своята КСО програма за подкрепа на местната общност, развивана в партньорство с граждански организации и подобрила живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. Това отличие се връчва за цялостна ангажираност и участие на служителите, а носителят се определя от Британското посолство в София.
Пълен списък с отличените компании и проекти вижте по-долу.
Българският форум на бизнес лидерите (БФБЛ) организира влиятелния конкурс eжегодно от 2003 г. насам, за да насърчи добрите ESG практики и да популяризира корпоративните програми с най-голямо въздействие. В състезанието с мото „Дай добър пример“ участват компании от всички сектори на икономиката от цялата страна независимо дали са членове на БФБЛ или не. Така конкурсът предоставя широка и представителна картина на ангажираността на частния сектор с решаването на редица обществени предизвикателства.
Победителите се определят от независимо и обективно жури от уважавани експерти от НПО сектора, институциите, бизнеса, академичните среди и медиите, а победителите в седемте категории на конкурса и носителят на специалната награда получиха статуетки, изработени от художника Никола Енев.
Престижната церемония включваше представяне на всички номинации, като техни резюмета са публикувани в архива на Наградите на сайта на БФБЛ.
Водеща на събитието беше Евелина Павлова, а за настроението в залата се погрижиха музиканти от Quarto квартет.
Събитието привлече над 250 гости от бизнеса, партньори и медии
ПЪЛЕН СПИСЪК С ОТЛИЧЕНИТЕ КОМПАНИИ И ПРОЕКТИ ИНВЕСТИТОР В ОБЩЕСТВОТО
1. Lidl България // „Ти и Lidl за нашето утре: трансформацията“
Най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот“ се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре“. Защото днес е времето да действаме заедно, за да настъпи положителната промяна утре.
2. Дънди Крумовград // „Въвеждаме смело иновации за устойчиво бъдеще на местните общности“
Нашата смела и уникална иновация „Фонд за подкрепа и насърчаване на микро, малък и среден бизнес в Община Крумовград“ работи успешно вече 5 години. Инвестирахме 5,7 млн. лева за развитие на 63 бизнес идеи на местни предприемачи. Бизнесите създадоха 145 работни места в областите земеделие, производство, услуги, независими от минната дейност на рудник „Ада тепе“.
3. HPE България // HPE Gives Bulgaria
Основен приоритет за нас като компания е културата сред служителите. За да съществува култура, хората трябва да са добре като индивиди и като част от обществото. Ето защо нашите проекти за подкрепа на общността са от особено значение, неизменна част от нашата политика за КСО и ние непрекъснато насърчаваме всички служители да се включат.
ИНВЕСТИТОР В ЗНАНИЕТО
1. Yettel България // Програма „Безопасен интернет и развитие на дигитални умения“
Програмата „Безопасен интернет и развитие на дигитални умения“ на Yettel подпомага успешното дигитално включване на хора от различни възрасти. Фокусът ѝ е достигане до децата и младежи с образователно съдържание за опасностите в интернет. Програмата реализира и инициативи за подпомагане на развитието на дигитални умения на деца и възрастни.
2. SAP Labs България // Роботика за България
„Роботика за България“ има за цел чрез занимания с LEGO Роботика да стимулира интереса на ученици към науката и технологиите, да им даде възможност за работа в екип и работа по социално значими теми, като по този начин развива уменията на бъдещето сред учениците. Помага на учителите да развият нови умения и да работят с учениците по вълнуващи проекти.
3. Девин // Проект „Влез в зеления кръг“ за мащабно въвеждане на екообразованието по Програма „Екоучилища“
„Влез в зеления кръг“ е съвместна инициатива на Devin и Българско движение „Син флаг“, чиято цел е разширяване на мрежата от членове на програма „Екоучилища“ в България, налагането ѝ като основна програма за устойчиво развитие в училищата и изграждането на най-голямата мрежа от Екоучилища на Балканите. Инициативата е подкрепена от МОН, МОСВ и Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
ИНВЕСТИТОР В ОКОЛНАТА СРЕДА
1. Foodobox // Мобилно приложение Foodobox
Foodobox е платформа, която се бори с хранителното разхищение. През нея ресторанти, пекарни и супермаркети продават с голямо намаление продуктите си с наближаващ срок на годност на крайните потребител. Тя оперира в 3-те най-големи български градове, а от 2023 година и в Румъния с над 500 партньорски обекта. Спасената досега храна се равнява на 75 тона по-малко СО2 емисии.
2. Солвей Соди // Пътна карта за екологично и устойчиво развитие на Солвей Соди
Солвей Соди е в ход на реализация на амбициозна пътна карта за декарбонизация, която цели съществено намаляне на емисиите на СО2, спиране използването на въглища до 2030 г. и пълен въглероден неутралитет до 2050 г. Солвей Соди активно съдейства на България за изпълнението на целите на Европейския зелен пакт, като приносът на завода ще представляват около 4% от целите на страната за периодa до 2027 г.
3. Кока-Кола HBCB // „Моят зелен град“
„Моят зелен град“ стартира 2008 г. и е най-мащабната екологична инициатива на CocaCola в България. През 2023г. се организира в подкрепа на ангажимента на компанията „Свят без отпадъци“. За последните 5 издания успяхме да засадим над 7дк гори, да съберем над 5000 чувала с отпадъци от 15 локации, да почистим над 30 км крайбрежни зони и да трансформираме 10 спирки в София в контейнери за пластмаса.
ИНВЕСТИТОР В ЧОВЕШКИЯ КАПИТАЛ И УСЛОВИЯТА НА ТРУД
1. Vivacom // Vivacom Лятна стажантска програма
Стажантската програма на Vivacom е истинският път към кариерното развитие. Найголямото предимство е, че дава възможност на младите хора да направят първите стъпки към успеха, да се запознаят в детайли с начина на работа в голяма компания и да отрият коя е мечтаната за тях професия. Невероятен екип, вълнуваща работа и предизвикателни проекти – всичко това е Vivacom Лятната стажантска програма.
2. Бош Инженеринг Център София // С грижа за развитието на екипа и изграждането на бъдещи таланти
Вече 5 години Бош Инженеринг Център София се грижи за изграждане на устойчива среда за работа в България и развитие на млади хора в IT и аутомотив. Разгръща цялостна програма за обучение и възможност за предаване на опит. Бош Инженеринг Център София се превърна в предпочитан работодател, който предлага вълнуващи възможности за кариера на софтуерни специалисти с потенциал и амбиция да се развиват в България.
3. BTL Industries // BTL Industries: Семейство от професионалисти
BTL Industries е сред най-големите инвеститори в човешки капитал в България. Компанията непрекъснато инвестира в подобряване на условията за екипа, нови работни места и образователни инициативи. През 2023 г. BTL успя да назначи над 260 души – като разковниче за успеха си компанията определя политиката си да се отнася с екипа не просто като с работна сила, а като със семейство.
МНОГООБРАЗИЕ НА РАБОТНОТО МЯСТО
1. Yettel България // Цялостна политика за многообразие и приобщаване
Темата за многообразието и приобщаването е залегнала в стратегията за устойчиво развитие на Yettel. С редица програми и инициативи компанията работи за създаването на приобщаваща работна среда, така че всеки да се чувства приет и свободен да бъде себе си. Сред най-отличителните са програмата за хора с различни възможности „Рамо до рамо“, младежките програми Hub by Yettel, Втора смяна и други.
2. IBM България // RiseUp Women Leadership Accelerator – Академия за жени лидери
RiseUp Women Leadership Accelerator е програма, която цели да развие лидерските умения на жените в IBM. Програмата представлява серия от много практически упражнения и обучения, семинари и работни проекти, които дават възможност на участничките да придобият по-голяма увереност в техните настоящи и бъдещи роли. Вярваме, че успяхме да вдъхновим над 50 дами да мечтаят смело.
3. Paysafe България // „Многообразие на работното място“
Сред основните приоритети на Paysafe е Diversity & Inclusion (многообразие и приобщаване) . Чрез непрестанна подкрепа на културата за многообразие сред служители, партньори и клиенти компанията превръща работното място в среда на уважение на индивидуалната личност от ново поколение. 6 мрежи от служители – Black, Asian, Latinos, LGBTQ+, Women и Families осигуряват платформа за социално включване, подкрепа, образование и дискусия.
МАРКЕТИНГ, СВЪРЗАН С КАУЗА
1. dm България // Giving Friday
Вече пет поредни години превръщаме традиционния Black Friday в Giving Friday. Под надслов #givingisthenewblack ние ще продължаваме да пазаруваме с кауза и да даряваме процент от дневния оборот на всички физически dm магазини, както и от покупки, направени онлайн и през Моят dm-App, в подкрепа на нашите дългогодишни партньори от SOS Детски селища.
2. Овергаз Мрежи // „Дари за Светулка, Овергаз ще удвои!”
„Дари за Светулка, Овергаз ще удвои!” е съвместна кампания за удвояване на индивидуални дарения, създадена от Овергаз в подкрепа на реновирането на детските болнични отделения в Ловеч и Велико Търново. Кампанията събра над 36000 лв. от 300+ дарители, удвоената подкрепа достига 73 000 лв. и е насочена към цялостното преобразяване на отделенията, които вече приемат своите пациенти в по-добра среда.
3. bTV Media Group // Добрият пример | Зелената седмица
„Зелената седмица“ насочва вниманието към устойчиви практики за ограничаване на климатичните въздействия. bTV реализира 35 тв и радио репортажа и интервюта, над 10 излъчвания на документални филми, 50 уеб статии и PR отразяване, над 10 зрителски интеракции – „Аз, Репортерът“, социални мрежи и Holler. Участват 3350 служители на СМЕ в България, Чехия, Словакия, Словения, Хърватска, Румъния.
НАЙ-ДОБРА СОЦИАЛНА ПОЛИТИКА НА МСП
1. Foodobox // Foodobox
Foodobox е платформа, която се бори с разхищението на храната. През нея ресторанти, пекарни и супермаркети продават с намаление продуктите си с наближаващ срок, на крайните потребители. Тя оперира в 3-те най-големи български градове и в Румъния с 500+ партньори и е допринесла за 75 тона по-малко СО2 емисии.
2. Интерланг // Ковалентни връзки – Заздрави ефекта – Фаза 3 от дългосрочна програма „Ангажирани служители в социални каузи“
Хората с различни възможности са във фокуса на нашата подкрепа. Техните успехи и принос имат ефект и положително въздействие върху нагласите на обществото към хората с интелектуални затруднения и от уязвими групи. Чрез менторство, обучения, про-боно преводи, доброволчество на спортни благотворителни събития популяризираме активния начин на живот и приобщаването на различните.
3. Astellas // „Твоето здраве е твоя отговорност“
„Твоето здраве е твоя отговорност“е успешна кампания, фокусираща вниманието върху профилактиката на рака на простатата в България. С достигане до широка аудитория, включително чрез иновативни канали като социални мрежи, чатбот и спортни предавания, се привлича вниманието на хиляди фенове. Подкрепена от експерти и партньори, кампанията стимулира мъжете да поемат отговорност за здравето си.
СПЕЦИАЛНА НАГРАДА ENGAGE
Paysafe България // КСО програма на Paysafe за подкрепа на местната общност
Непреставащата ангажираност на Paysafe с положително въздействие за поредна година вдъхнови локалната ни КСО програма, която подобри живота на деца, възрастни хора, жени в риск и много други. През 2023 г. предприехме трансформиращо пътуване, партнирайки си с уважавани организации като BCause, Плюшено мече, Резиденция Баба, WWF, Stray Angels Bulgaria, Time Heroes, Race for the cure и др.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.