Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бизнес перспективи: Подземните системи - решение на глобални проблеми
Компании и държавни власти по цял свят разработват подземни тунели за автоматизирани доставки, за да решат проблемите със замърсяването, задръстванията по пътищата и недостига на персонал.
Един от най-пресните примери е Япония, която планира да изгради 500 км подземна система до 2034 г., за да отговори на нуждите на населението за доставки. Група експерти от японското министерство на земеделските ресурси, инфраструктурата, транспорта и туризма предложи разработването на автоматизирани логистични маршрути, които да транспортират стоки по разделителните участъци или през подземни тунели по протежение на скоростни пътища.
Ако проектопланът бъде одобрен, маршрутът между Токио и Осака може да бъде изграден още през 2034 г. Групата изчислява, че автоматизираните логистични магистрали могат да покрият обема товари, транспортирани от 25 000 шофьори на камиони на ден.
Най-големият проблем при реализирането на проекта е цената. Според проучване на строителни компании разходите за изграждане на подземно съоръжение от такъв тип са между 7 и 80 милиарда йени на 10 км, така че една система, свързваща Токио и Осака, би струвала 3,7 трилиона йени (~24 милиарда долара).
Друг подобен замисъл е швейцарският проект Cargo Sous Terrain планира да свърже най-големите градове с мрежа от тунели и да намали товарния трафик по пътищата с 40%, да намали емисиите на CO2 и да намали нивата на шум. Първият участък от мрежата Cargo Sous Terrain ще минава от Härkingen-Niederbipp до Цюрих и ще бъде с дължина около 70 км. В тази зона има 10 точки за свързване (хъбове). Разширяването към други ключови логистични и дистрибуторски центрове в Швейцария ще продължи постепенно. До 2045 г. ще бъде създадена мрежа от общо 500 км между Боденското и Женевското езеро, с разклонения до Базел, Люцерн и Тун. Общата стойност на изграждането на първата фаза, включително софтуер, хъбове и подземни и наземни транспортни съоръжения (за разпространение в градовете), се оценява на 3,6 милиарда швейцарски франка (~4,08 милиарда долара).
Ново или добре забравено старо?
По света компаниите проучват използването на решения за подземни доставки, като автоматизирани микровлакове и конвейерни системи, за да се справят с огромното нарастване на търсенето на доставки.
Подземните транспортни системи не са нова концепция. Примери за системи като Chicago Tunnel Company в САЩ и Mail Rail в Обединеното кралство са били успешни в миналото.
Въпреки високите разходи и нетестваните до момента технологии, решенията за подземни товари могат да предложат значителни ползи за околната среда и логистиката. Те имат за цел да намалят задръстванията, да подкрепят устойчивото развитие и да създадат по-ефективно градско планиране.
Тези нови проекти обещават перспективно, но и сложно бъдеще за глобалните системи за логистика и доставка. Като цяло обаче, тяхното прилагане може да доведе до значителни промени в глобалната икономика и ежедневния живот на хората, правейки веригите за доставка по-устойчиви и ефективни.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.