Бизнес перспективи: Подземните системи - решение на глобални проблеми

Бизнес перспективи: Подземните системи - решение на глобални проблеми

Компании и държавни власти по цял свят разработват подземни тунели за автоматизирани доставки, за да решат проблемите със замърсяването, задръстванията по пътищата и недостига на персонал.

Един от най-пресните примери е Япония, която планира да изгради 500 км подземна система до 2034 г., за да отговори на нуждите на населението за доставки. Група експерти от японското министерство на земеделските ресурси, инфраструктурата, транспорта и туризма предложи разработването на автоматизирани логистични маршрути, които да транспортират стоки по разделителните участъци или през подземни тунели по протежение на скоростни пътища.

Ако проектопланът бъде одобрен, маршрутът между Токио и Осака може да бъде изграден още през 2034 г. Групата изчислява, че автоматизираните логистични магистрали могат да покрият обема товари, транспортирани от 25 000 шофьори на камиони на ден.

Най-големият проблем при реализирането на проекта е цената. Според проучване на строителни компании разходите за изграждане на подземно съоръжение от такъв тип са между 7 и 80 милиарда йени на 10 км, така че една система, свързваща Токио и Осака, би струвала 3,7 трилиона йени (~24 милиарда долара).

Друг подобен замисъл е швейцарският проект Cargo Sous Terrain планира да свърже най-големите градове с мрежа от тунели и да намали товарния трафик по пътищата с 40%, да намали емисиите на CO2 и да намали нивата на шум. Първият участък от мрежата Cargo Sous Terrain ще минава от Härkingen-Niederbipp до Цюрих и ще бъде с дължина около 70 км. В тази зона има 10 точки за свързване (хъбове). Разширяването към други ключови логистични и дистрибуторски центрове в Швейцария ще продължи постепенно. До 2045 г. ще бъде създадена мрежа от общо 500 км между Боденското и Женевското езеро, с разклонения до Базел, Люцерн и Тун. Общата стойност на изграждането на първата фаза, включително софтуер, хъбове и подземни и наземни транспортни съоръжения (за разпространение в градовете), се оценява на 3,6 милиарда швейцарски франка (~4,08 милиарда долара).

Ново или добре забравено старо?

По света компаниите проучват използването на решения за подземни доставки, като автоматизирани микровлакове и конвейерни системи, за да се справят с огромното нарастване на търсенето на доставки.

Подземните транспортни системи не са нова концепция. Примери за системи като Chicago Tunnel Company в САЩ и Mail Rail в Обединеното кралство са били успешни в миналото.

Въпреки високите разходи и нетестваните до момента технологии, решенията за подземни товари могат да предложат значителни ползи за околната среда и логистиката. Те имат за цел да намалят задръстванията, да подкрепят устойчивото развитие и да създадат по-ефективно градско планиране.

Тези нови проекти обещават перспективно, но и сложно бъдеще за глобалните системи за логистика и доставка. Като цяло обаче, тяхното прилагане може да доведе до значителни промени в глобалната икономика и ежедневния живот на хората, правейки веригите за доставка по-устойчиви и ефективни.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Като в "доброто" старо време: Първият "Магазин за хората" дебютира с опашки и празни рафтове
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна, колкото сега
Техники, които ще ви помогнат да заспите по-бързо
Съвети от банкерите: Какво да правим при смяната на лева с евро?
Кои са знаците, че се справяте по-добре в живота, отколкото си мислите?
Емблематичният фосил „Малкото стъпало“ – неочаквана еволюционна загадка
Ядрената индустрия ще добави 15 реактора догодина след спада в капацитета през 2025 г.
Времето във вторник: Сутринта - мъгли, следобед - слънце