Бизнес перспективи: В търсене на радост в несигурни времена

Бизнес перспективи: В търсене на радост в несигурни времена

След като през август отпи от латето с подправки от тиква, а в края на септември постави украсата за Хелоуин, Саманта Ковалчик вече очаква с нетърпение да пие кафе с вкус на яйчен коняк и да изпълни дома си в Уилмингтън, Делауеър, със свещи с аромат на канела и захарни бисквити и други коледни аромати.

30-годишната жена смята, че сезонните вкусове и аромати трябва да се предлагат целогодишно. Очевидно и други хора са на същото мнение.

В отговор на нарастващото търсене от страна на клиентите, магазини от всякакъв тип - от Bath and Body Works и онлайн търговеца на празнична украса Balsam Hill до Whole Foods Market и производителя на понички Krispy Kreme - пускат празничните си колекции седмици преди началото на сезона на празничното пазаруване на 1 ноември.

Уморените от инфлацията купувачи може и да изчакат първия студ, за да си купят пуловер или ръкавици, но когато става въпрос за търсене на оферти, свързани със събития като началото на новата учебна година или ограничени по време сезонни промоции, доста потребители откриват, че никога не е твърде рано.

„Искам сезонът да започне по-рано и нещата, които го съпътстват, да започнат по-рано“, каза Ковалчик. „Искам да му се наслаждавам колкото се може по-дълго... Ако се наслаждавам, защо трябва да чакам?“, допълва тя.

Магазините за облекло, хранителни стоки и стоки за дома с удоволствие изтеглят сезона по-рано, за да накарат купувачите да харчат за по-дълъг период от време, като по този начин нарушават традиционния календар на търговията на дребно. А тази година, когато Денят на благодарността се пада на 28 ноември и остава с пет дни по-малко преди Коледа в сравнение с миналата година, натискът да се накарат купувачите да купуват е още по-силен, казват анализаторите.

Членовете на програмата за лоялност на Bath and Body Works могат да пазаруват от 24 септември празнична колекция от свещи с аромати като зимна ябълка и „Bright Christmas Morning“. За всички останали тя стана достъпна на 30 септември. Миналата година клиентите на програмата за възнаграждения не получиха достъп до тези продукти до 3 октомври, а празничната тематика се появи в магазините едва на 9 октомври, пише Assosieted Press.

През първите две седмици на септември Whole Foods пусна в продажба есенни продукти като смес за палачинки и вафли с тиквена подправка, италианска сода с ябълка и круша и мляно кафе с тиквена подправка; преди година това се случи през последните две седмици на месеца. Starbucks представи есенното си меню на 22 август, включително леден чай с ябълков хрупкав крем без мляко - два дни по-рано от миналата година.

Поничките на тема Хелоуин от Krispy Kreme се предлагаха няколко дни преди събитието, но сега ги пускат през целия месец. Същото важи и за празници като Деня на Свети Патрик - според Дейв Скена, глобален главен бранд директор на Krispy Kreme, сега Krispy Kreme предлага тематични сладкиши в седмицата преди празника, а не само в този ден,

Walmart, най-големият търговец на дребно в САЩ, планира да рекламира намаления на продуктите за Деня на благодарността от 14 октомври, около две седмици по-рано от миналата година. Stew Leonard's, верига магазини за хранителни стоки, която има магазини в Кънектикът, Ню Йорк и Ню Джърси, очаква да зарежда шоколадови пуйки през целия ноември, а не само през седмицата на Деня на благодарността. Освен това тя планира да започне да рекламира яйчения коняк, който досега предлагаше през декември, в началото на ноември.

„Мисля, че хората се вълнуват, когато видят следващото нещо, те се вълнуват още преди да се промени времето“, казва Джейк Тавело, вицепрезидент на компанията за супермаркети и внук на покойния основател на веригата Стю Леонард-старши.

Търговците на дребно разширяват сезонните вкусове и аромати и в повече зони на магазина, особено вече вездесъщата тиквена подправка. Марката торби за боклук Hefty, собственост на Reynolds Consumer Products, нареди по рафтовете торбички с аромат на канела и тиквена подправка на 27 септември 2022 г. като маркетингов трик онлайн, но те се разпродават за секунди и всяка година се предлагат все по-рано, за да се отговори на потребителското търсене, казва Брайън Луц, маркетинг директор на Hefty Waste. Тази година ароматизираните торбички бяха промотирани на потребителите в средата на август.

За първи път тази година Balsam Hill превърна традиционния си есенен каталог, изпращан през септември, в празнична книга. Според главния изпълнителен директор Мак Харман продажбите на празнична украса са нараснали в средата на септември, месец по-рано, отколкото преди година. Той също така забелязва, че декорацията за Хелоуин се продава бързо през септември, месец по-рано, отколкото преди година.

Традиционно празничните стоки започват да се появяват в магазините в средата на октомври, а празничните предложения се увеличават от средата на ноември. Но според Стивън Ялоф, президент и главен изпълнителен директор на Tanger, водещ оператор на престижни търговски центрове на открито в 20 щата на САЩ и Канада, тази година големият наплив се очаква да бъде в началото на ноември.

Търговците на дребно твърдят, че интересът на купувачите към по-ранното стартиране на сезоните е започнал още преди пандемията от коронавирус, но здравната криза е ускорила тенденцията, когато нарушените вериги за доставки са довели до по-малки доставки, насърчавайки купувачите да вземат сезонни стоки, докато могат. Но някои ръководители на магазини за търговия на дребно заявиха, че този път промяната е предизвикана от купувачите, които искат да намерят радост в несигурно време.

„Декорирането носи радост и намалява стреса. Те просто украсяват по-рано, защото в момента е ужасно стресиращо“, казва Харман, цитирайки войната в Близкия изток, ураганите и политическото разделение, наред с други кризи. „Просто има толкова много проблеми, които непрекъснато се случват", допълва той.

За търговците на дребно преминаването към следващия празник при застъпване на други празници е възможност за прибиране на допълнителни приходи от продажби, казва Маршал Коен, главен съветник в бранша на фирмата за пазарни проучвания Circana.

Но има много купувачи като 33-годишната Джейми Беркау от Овега, Ню Йорк, които искат да се придържат към купуването на сезонни стоки, съобразени с календара.

„Имам чувството, че за всичко си има време и сезон“, казва тя. „Ако купуваме тези неща твърде рано, те не са толкова специални“, смята тя.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ