Бизнес стратегии в развитие

Бизнес стратегии в развитие

Развитието на технологиите и променящото се потребителско търсене изискват постоянно преразглеждане на плановете и бюджета на компанията, споделя Тонка Трайкова, основател и управляващ съдружник в КФМ ООД. Тя е основател и управляващ съдружник първо в „Карол“ ООД, а след това в КФМ ООД. Инженер-технолог от Института по хранителни технологии в Пловдив. Владее три чужди езика, преминала е многобройни обучения в САЩ, Япония, Испания, Германия.

КФМ ООД е лидер в производството на месни деликатеси над 30 години. Качество в хармония с традициите – това е характерно за продуктите, които компанията предлага под марките КФМ, „Чановете“ и „Молерите“. Всеки от тези брандове носи своя концепция и зад всеки от тях стои колекция от фини храни, насочена към различни потребителски групи. С дългата си история, икономически и пазарни резултати КФМ е пример за успешен и устойчив във времето бизнес модел.

Може ли да откроите принципите, които следвате при създаването на една компания?

Всеки бизнес се създава с идеята да бъде печеливш, но става успешен, ако се основава на принципи и философия, които следва безкомпромисно както в добри, така и в трудни времена. Ние създадохме КФМ, за да творим, чрез компанията сътвореното от нас да достига до хората и така да съпреживяваме една и съща емоция и удовлетворение. Нашето първо рекламно послание гласи: „Удоволствието от нещата, направени с любов“. Това е КФМ при своя генезис и през всички тези 30 години – любов! Любов в грижата, с която приготвяме нашите продукти, и в начина, по който ги опаковаме и представяме. Ние неуморимо работим за постигане на пълна клиентска удовлетвореност. Нашите продукти не трябва да са просто вкусни, искаме те да са балансирани и здравословни и разбира се – фини и изискани. Наши съмишленици са всички осъзнати потребители, които вярват, че храната е лекарство. Усилията ни са насочени към създаването на качествена храна от чисти суровини, произведени с грижа към човека и природата. Повечето служители в КФМ са представители на местната общност. За нас е важно да сме част от развитието на региона и да допринасяме за по-добрия живот на хората в него. КФМ подкрепя социално отговорните инициативи и участва активно в обществения живот на Благоевград.

Възможно ли е една компания едновременно да е добра за служителите, клиентите, партньорите и акционерите?

Корпоративната отговорност към всички заинтересовани групи е наш стандарт. Компании като нашата не могат да функционират извън интересите на своите клиенти и служители и без отговорно отношение към околната среда, местната общност и корпоративното управление. В КФМ правим всичко възможно да добавяме стойност към продуктите си, към разпознаваемостта на нашите брандове, към нивото на нашия бизнес и компанията. Ние работим за това да осигуряваме все по-добри условия на труд на нашите служители и да сме социално отговорни. Притежаваме най-високите стандарти в индустрията, стремим се да рационализираме процесите, да създаваме устойчиви модели на развитие, да инвестираме в човешки ресурс.

Колко трудно е в днешни дни намирането на правилните хора, с които да работите? Какви са основните качества, които търсите в тях?

В последните години намирането на добри служители е сред най-сериозните ни задачи. В КФМ все повече се автоматизираме и дигитализираме. Така се надяваме, от една страна, да решим проблема с недостига на кадри, а от друга, да привличаме млади хора, които да намират при нас предизвикателствата, които търсят. За съжаление, липсата на регионална политика води до обезлюдяване на района. Има все по-малко млади хора, които искат да работят в хранително-вкусовата промишленост. Със собствени усилия е трудно да се справим, но се стараем да развиваме хората, с които работим, и мотивацията им. Разполагаме с възможности да обучим всички, които имат интерес да останат в екипа ни, чрез различни програми, курсове, семинари, посещения на фабрики в България и в чужбина.

Каква е ролята на внедряването на нови технологии в развитието на компанията? Какви са актуалните тенденции във вашата индустрия?

Внедряването на високотехнологично оборудване и щадящи околната среда технологични линии е приоритет за компанията. Днес технологиите и оборудването се развиват изключително бързо и това е едно огромно предизвикателство. Не успяваме да амортизираме закупеното вчера оборудване, защото буквално на следващия ден се появяват нови, по-усъвършенствани и по-нискоенергийни инсталации. Като прибавим и бързо променящите се трендове в потребителското търсене, това често налага спешно да ревизираме бизнес стратегиите си, проектите и бюджета си, за да отговорим на всички тези предизвикателства.

Каква стратегия следвате по отношение на устойчивото и отговорно бизнес управление?

Работим активно в посока устойчив бизнес модел и кръгова икономика. Събираме разделно отпадъците много преди да се заговори за това. Продължаваме да намаляваме дебелините на всички опаковки от полимерни материали и на транспортните опаковки и оттам допринасяме за общото намаляване на въглеродните емисии при стоковото снабдяване. Готвим се активно за преминаване към изцяло рециклируеми опаковки в съответствие с предстоящото прилагане на общата европейска директива. Работим за пълната ни декарбонизация, като ползваме единствено природен газ. Скоро ще имаме собствена фотоволтаична централа и ще ползваме изцяло зелена енергия. Работим по проект за компостиране на рециклируеми отпадъци, като за целта обмисляме коопериране с други компании от индустрията.

Кой според вас е най-големият успех на компанията? Кои са най-ценните уроци, които научихте по пътя към постигането му?

Като част от целия социално отговорен пакет към нашите клиенти в последните десет години приоритетно развиваме линията „Чиста храна“ от продукти без Е-добавки (изкуствени добавки, консерванти, оцветители) и намаляваме количеството сол. Фокусът ни остават премиум продуктите от подбрани и чисти суровини и най-вече шунките и традиционните български сушени салами и деликатеси, където сме лидери на пазара. Щастливи сме, че усилията ни се оценяват и имаме толкова много доволни партньори и лоялни потребители. Това, че можем да застанем с името и бранда си, предлагайки вкусна, здравословна и полезна храна, е голяма отговорност и считаме това за един от най-важните успехи на компанията ни.

Борис Вълчинов. Материалът е публикуван в бр.10/23 на сп. "Мениджър", който ще откриете в дистрибуторската мрежа, в дигиталното приложение ZinZin и онлайн на manager.bg/списание.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Ще плащаме ли „такса водомер”, без дори да ползваме вода?
Лидерите на страните от ЕС са направили първа крачка към използване на замразени руски активи в полза на Украйна
Гърция предоставя на концесии за природен газ четири блока край Пелопонес и Крит
Продажбата на активи на „Лукойл" ще става след решение на МС при одобрение от ДАНС
Инвеститорите използват наръчник от дотком ерата, за да избегнат рисковете от AI балон
Anthropic и Google Cloud сключват мащабна сделка за AI чипове
Времето: Топло и дъждовно. Жълт код за силен вятър е обявен в 25 области