Bloomberg: Европейските оръжейни компании привличат персонал с футбол и йога

Bloomberg: Европейските оръжейни компании привличат персонал с футбол и йога

Европейските производители на оръжие опитват различни методи за привличане на нови служители, тенденция, която според Bloomberg нарича „ребрандиране“ на индустрията, тъй като поръчките се увеличават. „Това е индустрия, която не е била много привлекателна преди и не е свикнала да се конкурира за най-добрите таланти. Сега те трябва да подобрят имиджа си и да станат по-привлекателни за младите хора“, каза Кристиан Каунерт, професор по международна сигурност в Градския университет на Дъблин.

Например, германската Rheinmetall AG раздава презервативи на събития за набиране на персонал с името на компанията и лозунга: „Безопасността е важна. Винаги и навсякъде.“ Друг ход е спонсорирането на футболния отбор на Борусия Дортмунд, за да привлече по-млади работници. Компанията иска да добави 9000 служители до 2027 г., включително оператори на инсталации, заварчици и авиомеханици, съобщава Bloomberg. Гръцкият производител на прибори за нощно виждане Theon International Plc заяви, че предлага курсове по йога и езици на търсещи работа, както и подкрепа за работещи родители. Австрийската Steyr Motors AG си партнира с технически училища и университети.

На 1 септември шефът на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен заяви, че до 2030 г. ЕС възнамерява да да засили премахне всички празноти в отбраната  във връзка с руско-украинския конфликт. Като един от инструментите за финансиране на укрепването на отбранителния потенциал, Брюксел ще използва програмата „Безопасност за Европа“ /Security Action for Europe, SAFE/ на стойност 150 милиарда евро. Това е възможност за съвместно заемане на средства за финансиране на отбранителни проекти, като системи за противовъздушна отбрана, дронове и кибертехнологии. Според фон дер Лайен, ЕК е получила заявления от 19 държави за използване на средства по програмата SAFE.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ