Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|IT предизвикателствата пред бизнеса
Всяка седмица редакторите на BBC задават въпроси на мениджъри и професионални лидери на мнение в различни браншове на бизнеса. В последното си интервю те разговаряха със Стив Уъркман – вицепрезидент продуктов мениджмънт в глобалния снабдител на компютърна техника LANDesk Software.
Преди работата си в компанията Уъркман гради кариера като минава през множество позиции, свързани с продуктовия маркетинг в Intel, Emerson Electric и Diana Communications. Ето какво смята той за IT предизвикателствата пред бизнеса:
Въпрос: Какъв е най-големият ви технологичен проблем точно сега?
Отговор: Най-голямото предизвикателство, което виждаме в бранша, е нуждата IT отделите да започнат да "управляват" служителите, а не само да управляват устройствата в тяхната среда. Само до преди няколко години IT мениджърите трябваше да се тревожат само за това да ръководят потребителския корпоративен лаптоп или компютрите в офиса. Това беше истински модел едни хора към едни устройства.
Сега моделът е едни към много. Те трябва да мислят за всеки модел устройство, което служителят притежава, включително потребителската електроника като смартфоните, таблетите и дори домашните им компютри.
Повечето служители вече настояват за достъп до информацията на фирмата навсякъде, по всяко време. Те искат свобода да ползват множество устройства, за да вършат работата си.
Тази свобода на потребителите, възможността те да имат достъп до корпоративната електронна поща и система за обмен на информация от вкъщи, в самолет, във влака или в колата, поставя голямо предизвикателство пред IT бизнеса.
В.: Кое е следващата голяма стъпка във вашата индустрия?
О.: IT фирмите да придобият контрол върху средата на потребителите-служители. От една страна, хората искат своята свобода, но IT пък имат нужда да отнемат част от нея и да управляват начина, по който те използват своите устройства в работата, за да се гарантира корпоративната сигурност.
Вече имаме някои клиенти, които идват при нас и ни казват, че им е трудно да контролират всички проблеми и всичко, което се случва и застрашава фирмената им среда. Други се изненадват от това колко бързо се променя света около тях.
Мисля, че клиентите ни в IT отделите имат нужда да могат да контролират или трият информацията върху устройства, които са откраднати или не са във фирмата. Това може да стане чрез проникване в тях от дистанция. Освен това те имат нужда да могат да разбират веднага кой влиза в служебната система и краде информация от нея чрез собствено, внесено отвън устройство.
В.: Каква е най-голямата технологична грешка, която сте допускали в работата или вкъщи?
О.: Интересно. Не е всъщност една голяма грешка, която съм допускал, а може би поредица от малки.
Смятам себе си за ранен приспособител на новите технологии, личното ми "дигитално гробище" е доста голямо. Някои от моите ранни интереси и покупки са грешки, които би могъл да призная. Една от тях например е, когато преди няколко години "ремоделирах" цялата си къща, за да я окабеля и да получа достъп до интернет във всяка стая. Малко по-късно в употреба навлязоха рутерите.
И още: доскоро убеждавах клиентите ни в LANDesk да заложат на процеси и инструменти против атаки срещу сигурността на компютрите, които използвам самият аз. Не отдавна обаче бях сразен. Дъщеря ми писа домашна работа заедно с неин съученик вкъщи. Обмениха документи с преносима флаш памет. Оказа се, че върху нея е бил записан файл с опасен вирус, който за нула време се промъкна в цялата ми "непоклатима" домашна мрежа. Бях удивен – очевидно антивирусният ми софтуер не беше достатъчно модерен. Трябваше да преинсталирам компютрите и за жалост загубих ценна информация. Никога не знаеш кога можеш да бъдеш опроверган професионалист. Урокът за мен беше, че трябваше да тествам това, което проповядвам на клиентите.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.