Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Качеството води пред цените при избора къде пазаруваме
Високото качество е определящият фактор с най-голяма тежест при избора на българските потребители къде да пазаруват. Това показва проучване на Лидл България сред близо 120 000 души, проведено през април 2024 г. чрез анкета в мобилното приложение Lidl Plus. Според данните от него, представени днес, цели 93,8% посочват именно качеството на продуктите като водещ приоритет.
Източник: Лидл България
Важни за потребителя продължават да бъдат и цените (82,8%), като изгодните цени са "важни” при пазаруване за 63,8% и “решаващи” за 18,4% от потребителите или за общо над 82%. Според изследването обаче вече се формира отчетлив тренд, при който чистото ценово ориентиране отстъпва място на оптималното съотношение качество-цена, което излиза на преден план в потребителските предпочитания. Това обяснява друга, появила се в предходните две години тенденция на нарастване на доверието на потребителите към продуктите собствени марки в ритейл сектора – не само у нас, а и в цяла Европа. Има всички основания да се смята, че тя ще се задържи във времето. Актуални данни от мониторинга на Euro Comerce State of Grocery за 2024 улавят няколко важни промени в потребителските нагласи сред които:
- 83% от потребителите потвърждават доверието си към качеството на собствени марки.
- Не се очаква бързо завръщане към търговските брандове, дори и при подобряване на пазарната ситуация.
Обратно към България формулата на Лидл за смарт пазаруване, изведена през данните на мега проучването, обхванало близо 120 хил. души се състои от четири компонента: високо качество, изгодни цени, оптимално съотношение качество-цена, бързо лесно и удобно пазаруване.
“С това проучване на нагласите на огромен брой хора на практика получихме обратна връзка, че предимствата на Lidl съвпадат с потребителското търсене“, коментира главният изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска. „Хората избират да пазаруват в нашите магазини именно заради съчетанието на високо качество, изгодни цени, бързо и лесно пазаруване. Тези предимства са заложени в нашия бизнес модел на смарт дискаунтър, в основата на който са собствените марки и ефективните процеси. Така не се налага потребителите да избират между цена и качество, защото получават и двете, пестят средства и време за важните неща. Това ние наричаме умно пазаруване и то е актуално не само днес, заради предизвикателната среда. Този модел е устойчив, защото се фокусира основно върху ползите за потребителя“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Високо доверие към собствените марки
Проучването изследва и нагласите към собствените марки на Lidl, на които се доверяват 9 от 10 от участниците в анкетата. За 63% от тях, причината за това доверие е, че вече са опитвали собствените марки на Lidl и познават вкуса и качеството им. За други 27% доверието към собствените марки се основава на гаранцията за качество, която Lidl носи, поради цялостния контрол върху производствения процес. В 27% от случаите потребителите търсят собствените марки заради съотношението ниска цена – високо качество на собствените марки, показват още данните при повече от една възможност за отговор.
Стабилен интерес към здравословни и устойчиви продукти
Българските потребители следват европейската и глобална тенденция за стабилен интерес към здравословните продукти, както и тренда за нарастващо предпочитание към устойчиви продукти, произведени с грижа за хората и природата.
Според резултатите от проучването 9 от 10 запитани имат интерес към здравословни продукти, а над 88% от тях намират в Lidl всичко или почти всичко, което търсят от този сегмент. Доста висок – 85%, е и делът на хората, които имат интерес към устойчиви продукти, като близо 9 от 10 души намират в Lidl винаги или почти винаги това, което търсят като устойчив асортимент.
Тенденциите в Европа за 2024 г.
Данните от най-новия доклад на McKinsey и EuroCommerce State of Grocery 2024, който определя ключовите тенденции за търговията с бързооборотни стоки за европейските пазари, сочат, че и през 2024 г. позициите на дискаунт бизнес модела ще бележат ръст. Европейските потребители ще продължат да имат интерес към характерните за дискаунт магазините изгодни цени, акции и собствени марки с високо качество, посочва още в прогнозите си за сектора EuroCommerce. И през настоящата година, дори в условия на успокояващи се пазари, европейските потребители остават чувствителни към цените, но интересът към качеството расте. Според данните на доклада 83% от потребителите оценяват качеството на собствените марки като същото или по-високо от това на търговските брандове и не се очаква те да се върнат обратно към търговските брандове, дори при подобрение на пазарната ситуация.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.