Китай продава толкова много на Русия, че контейнерите вече се трупат

Китай продава толкова много на Русия, че контейнерите вече се трупат

Китай продава толкова много на Русия, че контейнерите вече се трупат

Русия в момента има 150 000 контейнера за превоз, които железопътните депа изпитват затруднения да управляват, отразявайки скока в обема на китайските стоки, които се вливат в страната, но и по-малкия брой стоки, които я напускат, пише Блумбърг.

Това сочи анализ, публикуван в четвъртък от Container xChange, базирана в Хамбург, Германия платформа за търговия.

„Има значително движение на товари от Китай към Русия, но много оскъдно движение обратно към Китай от Русия“, посочва в доклада Кристиан Рулофс, съосновател и главен изпълнителен директор на Container xChange. Това има „огромно вредно въздействие върху бизнеса с контейнерна логистика поради големия дисбаланс на търсенето и предлагането“.

Преди три години край бреговете на Лос Анджелис се формира линия от товарни кораби, носещи безпрецедентна вълна от внос за американските потребители на фона на пандемията от COVID-19 и изкривената от нея глобалната икономика.

Натрупването в Русия обаче е по-тясно свързан с геоикономиката. Въпреки че Русия претърпя санкции от западните икономики след нахлуването си в Украйна, правителството в Москва очаква обемът на търговията с Китай да надхвърли 200 млрд. долара тази година, след като през 2022 г. бе в размер на 185 млрд. долара, посочват от Container xChange.

Резултатът: срив на вторичния пазар на контейнери в Москва, които се продават на цена  наполовина на тази другаде по света.

Търговски скок

Търговията между двете страни е скочила с 37% през първите седем месеца на тази година, достигайки 134,1 милиарда долара, отбелязват от Container xChange, позовавайки се на китайски митнически данни. Износът на Китай за Русия е нараснал със 73%, достигайки приблизително 62,54 млрд. долара, докато вносът от Русия се е повишил с 15%, до 71,6 млрд. долара.

В понеделник Китайската асоциация на производителите на цветни метали подписа меморандум за разбирателство с Руската алуминиева асоциация в Пекин, заявявайки, че целта е по-тясно сътрудничество в областта на двуалуминиевия оксид, производството на алуминий и алуминиевите продукти.

По-рано този месец Fesco Transport Group – един от най-големите логистични доставчици в Русия, подписа споразумения с Jilin Northeast Asia Railway Group и Съюза на китайските предприемачи. „Страните планират да наблюдават съществуващите маршрути за контейнерни превози между Русия и Китай и съвместно да разширят набора от потенциални спедитори в посока Китай-Русия-Китай“, се казва в прессъобщение на уебсайта на Fesco.

По-рано този месец Kiel Trade Indicator отбеляза, че руската пристанищна дейност се е възстановила близо до нивата отпреди войната.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ