Китай продава толкова много на Русия, че контейнерите вече се трупат

Китай продава толкова много на Русия, че контейнерите вече се трупат

Русия в момента има 150 000 контейнера за превоз, които железопътните депа изпитват затруднения да управляват, отразявайки скока в обема на китайските стоки, които се вливат в страната, но и по-малкия брой стоки, които я напускат, пише Блумбърг.

Това сочи анализ, публикуван в четвъртък от Container xChange, базирана в Хамбург, Германия платформа за търговия.

„Има значително движение на товари от Китай към Русия, но много оскъдно движение обратно към Китай от Русия“, посочва в доклада Кристиан Рулофс, съосновател и главен изпълнителен директор на Container xChange. Това има „огромно вредно въздействие върху бизнеса с контейнерна логистика поради големия дисбаланс на търсенето и предлагането“.

Преди три години край бреговете на Лос Анджелис се формира линия от товарни кораби, носещи безпрецедентна вълна от внос за американските потребители на фона на пандемията от COVID-19 и изкривената от нея глобалната икономика.

Натрупването в Русия обаче е по-тясно свързан с геоикономиката. Въпреки че Русия претърпя санкции от западните икономики след нахлуването си в Украйна, правителството в Москва очаква обемът на търговията с Китай да надхвърли 200 млрд. долара тази година, след като през 2022 г. бе в размер на 185 млрд. долара, посочват от Container xChange.

Резултатът: срив на вторичния пазар на контейнери в Москва, които се продават на цена  наполовина на тази другаде по света.

Търговски скок

Търговията между двете страни е скочила с 37% през първите седем месеца на тази година, достигайки 134,1 милиарда долара, отбелязват от Container xChange, позовавайки се на китайски митнически данни. Износът на Китай за Русия е нараснал със 73%, достигайки приблизително 62,54 млрд. долара, докато вносът от Русия се е повишил с 15%, до 71,6 млрд. долара.

В понеделник Китайската асоциация на производителите на цветни метали подписа меморандум за разбирателство с Руската алуминиева асоциация в Пекин, заявявайки, че целта е по-тясно сътрудничество в областта на двуалуминиевия оксид, производството на алуминий и алуминиевите продукти.

По-рано този месец Fesco Transport Group – един от най-големите логистични доставчици в Русия, подписа споразумения с Jilin Northeast Asia Railway Group и Съюза на китайските предприемачи. „Страните планират да наблюдават съществуващите маршрути за контейнерни превози между Русия и Китай и съвместно да разширят набора от потенциални спедитори в посока Китай-Русия-Китай“, се казва в прессъобщение на уебсайта на Fesco.

По-рано този месец Kiel Trade Indicator отбеляза, че руската пристанищна дейност се е възстановила близо до нивата отпреди войната.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ