Мъск обвини рекламодатели в незаконен заговор за бойкот на социалната мрежа X

Мъск обвини рекламодатели в незаконен заговор за бойкот на социалната мрежа X

Социалната мрежа X на Илон Мъск заведе дело срещу  глобален рекламен алианс и няколко големи компании, включително Mars и CVS Health, обвинявайки ги в незаконен заговор за бойкот на платформата и причиняване на загуба на приходи, предаде Ройтерс.

X е завела дело във федералния съд в Тексас срещу Световната федерация на рекламодателите, Unilever и датската компания за възобновяема енергия Orsted, в допълнение към Mars и CVS Health.

В делото се посочва, че рекламодатели, действащи чрез инициатива на Световната федерация на рекламодателите, наречена Глобален алианс за отговорни медии, колективно удържали „милиарди долари приходи от реклама“ от X, известна в миналото като Twitter.

В него се твърди, че те са действали срещу собствените си икономически интереси в заговор срещу платформата, което представлява нарушение на антитръстовото законодателство на САЩ.

Световната федерация на рекламодателите, Unilever, Mars, CVS Health и Orsted не са отговорили веднага на исканията на Ройтерс за коментар.

В изявление във вторник относно делото главният изпълнителен директор на X Линда Якарино каза, че „хората страдат, когато пазарът на идеи е ограничен“.  „Нито една малка група хора не трябва да монополизира това, което се монетизира“, добави тя.

Приходите от реклами на X спаднаха, след като Мъск купи компанията през 2022 г. Някои рекламодатели бяха предпазливи относно рекламните разходи при Мъск на фона на и опасения, че техните марки ще се показват до вредно съдържание, което при предишни собственици може да е било премахвано.

Рекламната група стартира инициативата за отговорни медии през 2019 г., за да „помогне на индустрията да се справи с предизвикателството на незаконното или вредно съдържание в цифровите медийни платформи и монетизирането му чрез реклама“.

Кристин Бартоломю, антитръстов експерт и професор в Юридическия факултет на Университета в Бъфало, каза пред Ройтерс, че съдебните дела, твърдящи незаконни бойкоти, могат да бъдат изправени пред висока летва.

X трябва да покаже, че е имало действително споразумение за бойкот, към което се присъедини всеки рекламодател, каза Бартоломю. „Доказването на това изискване не е малко предизвикателство“ в случаите, когато споразумението може да е имплицитно, каза тя.

Дори ако делото успее, X не може да принуди компаниите да харчат приходи от реклами на платформата, каза Бартоломю.

Делото е заведено в Северния окръг на Тексас и е възложено на американския окръжен съдия Рийд О'Конър. Окръгът се превърна в предпочитана дестинация за консерваторите, които завеждат дела, за да блокират политиките на администрацията на Байдън.

X посочва в своя иск, че е приложил стандарти за безопасност на марката, които са сравними с тези на неговите конкуренти и които „отговарят или надвишават“ мерките, посочени от Глобалния алианс за отговорни медии.

В делото се отбелязва, че X се е превърнал в „по-малко ефективен конкурент“ в продажбата на дигитална реклама.

X търси неуточнени щети и съдебна заповед срещу всякакви продължаващи опити за заговор за задържане на рекламни долари.

Компанията за споделяне на видео Rumble заведе във вторник отделно антитръстово дело срещу Световната федерация на рекламодателите.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ