Млади азиатски богаташи навлизат активно в търговете за изкуство

Млади азиатски богаташи навлизат активно в търговете за изкуство

Младите богаташи в Азия пръскат парите си за изкуство. Тази тенденция описва пред CNBC Николас Чоу, дългогодишен колекционер и шеф на аукционната къща Sotheby’s за Азия. Той казва, каза, че повече от 40% от купувачите на съвременно изкуство са хора родени между 1981 и 1996 г., но и поколението X, родено между 1965 до 1980 г. също попада все още сред големите любители на скъпо изкуство, каза той.

„Тенденцията обаче е купувачите да стават все по-млади. Това, което всъщност видяхме през 2023 г. е, че поколението X запазва позицията си на голям купувач на изкуство и те доминират на пазара“, каза Чоу пред на CNBC. Но поколението Z – най-младата възрастова група за купувачи – „навлиза доста силно“, казва той. Чоу добавя, че наскоро е видял 20-годишен купувач да придобива много скъп предмет на изкуството, за да отпразнува дипломирането си.

Богатите милениали в Азия са похарчили средно 59 785 долара за изкуство и антики през първата половина на 2023 г. Купуването на търг - вместо от дилър, например - е популярно сред милениалите и поколението X при колекционерите в световен мащаб, очи проучване. Тенденцията изглежда се проявява в Азия. На аукциона за пролетния сезон на Christie’s в Хонконг, проведен между 25 май и 1 юни, около една четвърт от купувачите са били нови лица в аукционната къща, а 43% от тях са били хора от новото хилядолетие, споредофициално съобщение.

И докато размерът на световният пазар на изкуство спадна с 4% през миналата година до около 65 милиарда долара, според Art Basel & UBS Art Market Report за 2024 г. продажбите в Китай са нараснали с 9% през 2023 г., изпреварвайки Великобритания която е на  второ място в света в най-големият пазар на изкуство. „Активността нарасна, тъй като купувачите след затворянето разграбиха натрупани запасите за търгове и тъй като големите панаири и изложби в Хонконг се върнаха към пълномащабнитехси програми“, пише авторът на доклада и основател на Arts Economics, Клеър МакАндрю.

За Sotheby’s ръстът на по-младите купувачи се дължи отчасти на увеличаването на онлайн активността. „По време на пандемията ние наистина развихме дигиталните си способности с поточно предаване на живо. И това наистина докара изкуството до по-големите общности и ни позволи да  ангажираме наши купувачи по целия свят“, каза Чоу.

По-младите колекционери са запалени по по-нови форми на изкуство. СпоредАнжела Сиянг-ли , директор на панаира Art Basel в Хонг Конг, художниците, които работят в дигиталните медии, стават все по-известни. „Определението за дигитално изкуство в днешно време е разширено от просто фотография до видео изкуство и изкуство, генерирано от AI“, каза тя пред CNBC.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Никола Саркози влезе в затвора
Урок по раждаемост: Как град Пейсън в щата Юта съзаде "икономика на бебетата"?
Ретинален имплант възстановява способността за четене при хора със слепота
Учени откриха иновативна формула, която лекува анемията без да води до стомашен дискомфорт
Дигиталното евро – новата основа на европейската финансова инфраструктура
Санае Такаичи: Новото лице на властта в Япония
Представители на банки: Поколението Z напуска сектора в търсене на предприемачески възможности
Васил Терзиев предлага актуализация на столичния бюджет