Млади азиатски богаташи навлизат активно в търговете за изкуство

Млади азиатски богаташи навлизат активно в търговете за изкуство

Младите богаташи в Азия пръскат парите си за изкуство. Тази тенденция описва пред CNBC Николас Чоу, дългогодишен колекционер и шеф на аукционната къща Sotheby’s за Азия. Той казва, каза, че повече от 40% от купувачите на съвременно изкуство са хора родени между 1981 и 1996 г., но и поколението X, родено между 1965 до 1980 г. също попада все още сред големите любители на скъпо изкуство, каза той.

„Тенденцията обаче е купувачите да стават все по-млади. Това, което всъщност видяхме през 2023 г. е, че поколението X запазва позицията си на голям купувач на изкуство и те доминират на пазара“, каза Чоу пред на CNBC. Но поколението Z – най-младата възрастова група за купувачи – „навлиза доста силно“, казва той. Чоу добавя, че наскоро е видял 20-годишен купувач да придобива много скъп предмет на изкуството, за да отпразнува дипломирането си.

Богатите милениали в Азия са похарчили средно 59 785 долара за изкуство и антики през първата половина на 2023 г. Купуването на търг - вместо от дилър, например - е популярно сред милениалите и поколението X при колекционерите в световен мащаб, очи проучване. Тенденцията изглежда се проявява в Азия. На аукциона за пролетния сезон на Christie’s в Хонконг, проведен между 25 май и 1 юни, около една четвърт от купувачите са били нови лица в аукционната къща, а 43% от тях са били хора от новото хилядолетие, споредофициално съобщение.

И докато размерът на световният пазар на изкуство спадна с 4% през миналата година до около 65 милиарда долара, според Art Basel & UBS Art Market Report за 2024 г. продажбите в Китай са нараснали с 9% през 2023 г., изпреварвайки Великобритания която е на  второ място в света в най-големият пазар на изкуство. „Активността нарасна, тъй като купувачите след затворянето разграбиха натрупани запасите за търгове и тъй като големите панаири и изложби в Хонконг се върнаха към пълномащабнитехси програми“, пише авторът на доклада и основател на Arts Economics, Клеър МакАндрю.

За Sotheby’s ръстът на по-младите купувачи се дължи отчасти на увеличаването на онлайн активността. „По време на пандемията ние наистина развихме дигиталните си способности с поточно предаване на живо. И това наистина докара изкуството до по-големите общности и ни позволи да  ангажираме наши купувачи по целия свят“, каза Чоу.

По-младите колекционери са запалени по по-нови форми на изкуство. СпоредАнжела Сиянг-ли , директор на панаира Art Basel в Хонг Конг, художниците, които работят в дигиталните медии, стават все по-известни. „Определението за дигитално изкуство в днешно време е разширено от просто фотография до видео изкуство и изкуство, генерирано от AI“, каза тя пред CNBC.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ