Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Неуспешни сделки, цени и продажби са довели до криза производителя на шампанско и коняк Moët Hennessy

Moet Hennessy, производителят на шампанско Dom Perignon и коняк Hennessy, се бори с намаляващи продажби в световен мащаб, но решенията на Филип Шаус, който ръководеше подразделението за спиртни напитки на LVMH до 2025 г., са влошили нещата, съобщиха източници, запознати с дейността на компанията, пред Financial Times. Вестникът посочва такива решения като повишаване на цените на продуктите за поддържане на рентабилността, серия от неуспешни сделки и преминаване към директни продажби на потребителите, което е довело до загуби. По време на пандемията от COVID продажбите на Moet Hennessy нараснаха рязко, но постепенно растежът започна да намалява. Ръководството на компанията не реагира своевременно на началото на спада, казва източник, близък до компанията пред вестника. „Стигна се дотам, че изглеждаше, че Moet Hennessy не може да сгреши. И това, което се случи ги разочарова“, описа ситуацията източникът. През януари LVMH съобщи, че оперативната печалба в сегмента на спиртните напитки за 2024 г. е спаднала с 36%. А в началото на май Reuters съобщи, че компанията планира да преструктурира Moet Hennessy и да съкрати персонала си с 13%.
Новият ръководител на Moet Hennessy, Жан-Жак Гьони, призна в разговор със служители, че компанията е повишила твърде много цените на продуктите си през последните години, пише вестникът. Средно, както са съобщили източници пред FT, продажните цени на продуктите на Moet Hennessy са се увеличили с една трета в сравнение с 2019 г. Това не е помогнало - продажбите миналата година са паднали до почти същото ниво като през 2019 г.
Придобиванията под ръководството на Шаус също са били неуспешни за Moet Hennessy, пише FT. Подразделението е закупило нови марки, за да намали зависимостта си от коняк и шампанско, които са представлявали до 80% от продажбите. Сред тях вестникът посочва закупуването на 50% от марката шампанско Armand de Brignac от рапъра Jay Z през 2021 г., марката розе Minuty от Прованс през 2023 г. и винарната Joseph Phelps от долината Напа през 2022 г. Някои от тези сделки не са донесли печалба на компанията, се казва в статията.
Под ръководството на Шаус, Moet Hennessy също така се насочи към директни продажби на дребно, отваряйки магазини Hennessy в Китай и магазин Veuve Clicquot в парижкия универсален магазин Printemps, както и продавайки Dom Perignon и Veuve Clicquot онлайн. Сега компанията преразглежда този подход, който струва на Moet Hennessy милиони евро годишно, съобщава Financial Times. LVMH и Moet Hennessy не отговориха на исканията за коментар.
През март Reuters съобщи, че LVMH планира да „рестартира“ Moet Hennessy, като се фокусира върху най-големите и разпознаваеми марки - шампанското Moet и коняка Hennessy.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.