Празничното онлайн пазаруване в САЩ отбеляза нов рекорд, но не заради цените

Празничното онлайн пазаруване в САЩ отбеляза нов рекорд, но не заради цените

Онлайн разходите в САЩ са нараснали с 4,9% на годишна база, поставяйки рекорд за електронната търговия по време на празничния сезон, тъй като купувачите се нахвърлиха върху отстъпките и заложиха на "Купете сега, платете по-късно", за  повечето от своите покупки. Това показват данните на Adobe Analytics, цитирани от CNBC.

Продажбите възлизат на 222,1 милиарда долара на уебсайтове и приложения на търговци на дребно от 1 ноември до 31 декември, според Adobe.

Данните на Adobe обхващат повече от 1 трилион посещения на уебсайтове за търговия на дребно в САЩ, 100 милиона уникални артикула и общо 18 продуктови категории.

Тази година повече покупки, а не по-високи цени, доведоха до разходите, казват от  Adobe.

Цените спадат в много продуктови категории, продавани онлайн, като например електроника. Цените на електронната търговия са спаднали за повече от година и са намалели с 5,3% на годишна база през декември, според цифровия ценови индекс на Adobe, който проследява онлайн цените в 18 продуктови категории. Ако Adobe коригира инфлацията, онлайн потребителските разходи биха нараснали още повече през празничния сезон.

Силните разходи през критичния сезон биха могли да предвещават добро за Walmart, Amazon, Target, Macy’s и други търговци на дребно, ако привлекат здрав дял от тези долари. За повечето големи търговци на дребно, сезонът на печалбите за четвъртото тримесечие започва през февруари и тези доклади ще дадат по-ясна картина на компаниите, които подаряващите и домакините на партита предпочитат.

И все пак силните празнични онлайн продажби може да не означават, че потребителите ще харчат свободно през новата година. Някои купувачи може да платят повече, отколкото могат да си позволят по време на пиковия сезон за пазаруване и могат да се оттеглят през следващите месеци, когато сметките настъпят.

Една от причините за големи разходи през ноември и декември? Големи отстъпки. Adobe установи, че нивата на отстъпки достигат рекордно високи нива по време на празничния сезон.

Например отстъпките достигнаха своя връх с 31% от посочената цена в категорията електроника, в сравнение с пика от 25% по време на празниците през 2022 г. Намалението на цените достигна 24% за облеклото в сравнение с пика от 19% по време на празниците през 2022 г. 2022 г.

Cyber Week, петте дни между Деня на благодарността и Cyber Monday, известни със завладяващи сделки, представляват 38 милиарда долара онлайн празнични продажби – или почти един на всеки пет долара, похарчени през ноември и декември. Разходите по време на промоционалния период са нараснали със 7,8% на годишна база.

Купете сега, платете по-късно, опция за финансиране, която стана по-лесна за използване в уебсайтовете на търговците на дребно, се оказа по-популярна и през този празничен сезон. Плановете за плащане, които се предлагат от компании като Affirm и Klarna позволяват на купувачите да изплащат артикули на по-малки вноски във времето.

Използването на опцията "купете сега, платете по-късно" достигна рекорд за всички времена и допринесе за 16,6 милиарда долара онлайн разходи по време на празничния сезон, установи Adobe. Това е скок от 14% спрямо ваканционния период преди една година.

Други празнични разходи също са по-розови от очакваното. Продажбите на дребно по време на празничния сезон, с изключение на продажбите на автомобили, се увеличиха с 3,1% в САЩ на годишна база, според предварителните данни на Mastercard SpendingPulse. Компанията измерва продажбите на дребно в магазина и онлайн при всички видове плащания и общата му сума не е коригирана спрямо инфлацията.

Главният икономист на Mastercard Economics Institute Michelle Meyer обясни увереността на потребителите да харчат със здравия пазар на труда и облекчаването на инфлацията.

Компанията също установи рязък ръст на онлайн разходите през ноември и декември. Онлайн продажбите на дребно са нараснали с 6,3% на годишна база в сравнение с 2,2% увеличение на разходите в магазините, според Mastercard. Но онлайн пазаруването остава по-малка част от общите празнични разходи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ