Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Онлайн продажбите по време на Черния петък в САЩ са достигнали рекордните 9,8 млрд. долара
Разходите за електронна търговия по време на Черния петък в САЩ са се повишили със 7,5% на годишна база, достигайки рекордните 9,8 милиарда долара, според доклад на Adobe Analytics, цитиран от Си Ен Би Си.
Скокът на разходите за Черния петък е индикация за това, че потребителите са по-склонни да харчат пари, отколкото през 2022 г., когато цените на бензина и храните бяха болезнено високи.
Според Вивек Пандая от Adobe Digital Insights импулсните покупки може да са изиграли роля в растежа на търсенето по време на Черния петък, тъй като 5,3 милиарда долара от онлайн продажбите идват от мобилно пазаруване.
Все пак купувачите са чувствителни към цените, управлявайки по-строги бюджети поради рекордната инфлация и високите лихвени проценти. Според проучването на Adobe 79 милиона долара от продажбите са дошли от потребители, които са избрали гъвкавия метод на плащане „Купете сега, платете по-късно“, което е 47% повече от миналата година.
Според доклада на Adobe най-търсените категории продукти са били тези от сектора на електроника, като смарт часовници и телевизори, заедно с играчки и игри. Междувременно инструментите за ремонт на дома са се представили по-слабо. Пандая каза, че най-продаваните продукти са били тези, които са предлагали най-добри отстъпки.
Adobe събира своите данни, анализирайки един трилион посещения в уебсайтове за търговия на дребно в САЩ, 18 продуктови категории и 100 милиона уникални артикула. Компанията не проследява физически трансакции на дребно.
Анализ на Mastercard за тазгодишните разпродажби по време Черния петък установи, че продажбите в магазините са се увеличили с малко над 1% в сравнение с онлайн продажбите, които са нараснали с над 8% на годишна база.
„Наистина мисля, че парадигмата се е променила около Черния петък в магазина, дългите опашки и подобни неща“, каза Пандая от Adobe.
Търговците на дребно са наясно с нарастването на броя на потребителите, търсещи сделки, и искат да уловят възможно най-много от тях. Компании като Best Buy и Lowe's обявиха по-високи нива на отстъпка. Други търговци на дребно като Target и Ulta Beauty пуснаха промоции, които предлагат 24-часови отстъпки за определени марки и артикули.
Черният петък запази инерцията от Деня на благодарността, когато онлайн продажбите достигнаха общо 5,6 милиарда долара, според предишен анализ на Adobe.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.