Поскъпването на биткойна кара луксозните брандове да обмислят приемането на плащания в крипто

Поскъпването на биткойна кара луксозните брандове да обмислят приемането на плащания в крипто

Нарастващата стойност на биткойна привлече вниманието на модни марки и търговци на дребно от висок клас, предизвиквайки допълнителен интерес към предлагането на криптовалути като средство за плащане, пише Ройтерс.

Доскоро само няколко луксозни марки, включително часовниците Hublot и Tag Heuer на LVMH и модните марки Gucci и Balenciaga на Kering експериментираха с оферти за плащане в крипто.

През последните седмици луксозният френски луксозен универсален магазин Printemps обяви, че се обединява с най-голямата криптоборса в света – Binance, и френската финансово-технологична компания Lyzi, за да започне да приема плащания с криптовалути, включително биткойн и етер, в своите магазини във Франция. Този ход, идващ с поскъпването на биткойн, беше забелязан от други марки и търговци на дребно, които проявяват интерес да се възползват от тенденцията.

„Имаше доста обаждания – това предизвика интерес“, каза Дейвид Принкей, президент на Binance France, който каза, че компанията преговаря с други луксозни марки.

Производителят на луксозни запалки и писалки S.T. Dupont заяви пред Ройтерс, че има за цел да започне да плащания в криптовалута в два магазина в Париж преди празниците.

В сферата на преживяванията, круизната компания Virgin Voyages започна този месец да предлага първия си продукт, приемащ биткойн като опция за плащане - годишна карта на стойност $120 000 за до една година пътешествия на нейните круизни кораби.

Регулаторите отдавна предупреждават, че криптовалутите като биткойн са високорискови активи с ограничена употреба в реалния свят. Високата волатилност е друга бариера пред широкото приемане като платежно средство.

Но обещанията за подкрепа от новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп, който се очаква да въведе по-благоприятно регулиране на дигиталните валути, подкрепиха рекордния ръст на цената на биткойна.Анализаторите на S&P казват, че наративът започва да се променя, отбелязвайки, че блокчейн иновациите на финансовите пазари могат да повишат предвидимостта за криптовалутите.

Иновативно брандиране

Луксозните брандове отдавна се стремят да се погрижат за заможните купувачи от технологичната индустрия, като отварят магазини в луксозни молове в Силициевата долина и чрез продукти като кожени верижки на Hermes за Apple Watch.

Сега новото богатство, генерирано от последните рекорди на биткойна, който премина прага от 107 хил. долара в понеделник – идва в момент, когато луксозната индустрия е изправена пред най-големия си спад от години и търси нови източници на растеж.

Предлагането на плащания в криптовалута може да бъде начин за компаниите да се брандират като иновативни,, каза Андрю О’Нийл, водещ анализатор на цифрови активи в S&P Global Ratings.

Опцията за плащане остава до голяма степен символична. Търговците на дребно обикновено преобразуват средствата в евро или долари, за да компенсират рисковете от нестабилност, докато за повечето купувачи методите на плащане се възприемат като проблем, който вече е решене от платформи за трансакции като PayPal или Venmo , добави О'Нийл.

Но за инвеститорите в биткойн, които са видели силно покачване на стойността на инвестицията си, луксозните стоки - дизайнерска чанта или часовник от висок клас, са очевиден избор за диверсификация на портфолиото, казват анализатори.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ