Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Проучване: Две трети от компаниите нямат дефинирани политики за управление на разходите

Ефективната култура на управление на корпоративните разходи е от ключово значение за стимулиране растежа на бизнеса. 61% от финансовите директори подчертават нейното значение, но малцина са постигнали правилния баланс между контрол и автономия за служителите, разкрива ново проучване на Payhawk.
Проучването, проведено от независимата изследователска компания Coleman Parkes, анкетира 1000 финансови лидери в големи организации в България, Обединеното кралство, Франция, Германия, Нидерландия и Испания. То хвърля светлина върху нарастващата пропаст между теория и практика, когато става въпрос за създаване на ефективна култура за управление на разходите.
Докато 41% от компаниите активно дефинират своята култура за управление на разходите – ясен индикатор за нейното стратегическо значение – само 31% споделят, че имат официално наложена такава политика. Това подчертава разминаването между автономността, която компаниите искат да дадат на служителите си и контрола, който трябва да упражняват. Финансовите директори посочват опасенията за измами (51%) и проблемите с доверието (44%) като пречки пред прилагането на ефективни рамки. Резултатите от проучването подчертават необходимостта от стабилен подход за управление на разходите, който дава възможност за автономност на екипите, без да се прави компромис със сигурността.
Какво представлява културата на управление на корпоративните разходи?
Културата на управление на фирмените разходи включва набор от нагласи, поведения и практики, които оформят начина, по който организацията подхожда към разходите. На практика това може да изглежда като проява на гъвкавост в определени рамки. Например, някои компании дават възможност на служителите да използват корпоративни карти в рамките на определени бюджети и лимити. Това е модел, следван от 28% от анкетираните, насърчавайки автономността, като същевременно се запазва общият поглед върху разходите. Други налагат ясни ограничения с малки изключения. Този подход е използван от 18% от организациите и отразява култура на силен контрол над разходите.
Въпреки че 85% от финансовите лидери разбират значението на управлението на разходите, сериозно мнозинство от тях все още нямат ясни политики, които да ръководят вземането на финансови решения. Финансовите директори посочват няколко допълнителни бариери пред определянето и прилагането на правила за управление на разходите в техните организации, включително:
- Липса на подходящи инструменти за поддържане на видимост в реално време и контрол върху разходите.
- Неефективни работни процеси за одобрение, водещи до забавяния и неточности в данните.
- Съпротива срещу промени в организационните структури.
Само 4% от финансовите директори нямат планове да развиват култура на управление на корпоративните разходи в близко бъдеще. 31% имат определена рамка, 41% са в процес на установяване на такава, а 25% възнамеряват да се фокусират върху това през следващите 12 месеца. Сред тези, които вече са установили политики, 49% съобщават за подобрен финансов контрол, както и за подобряване на печалбата (41%) и увеличаване на отчетността (38%).
Много финансови директори се обръщат за помощ към технологиите. Така например те разчитат на цялостни решения за управление на разходите, за да получават информация в реално време, да спестяват време с автоматизирани процеси на одобрение и да подобряват видимостта и отчетността в екипите, за да дадат на служителите автономност и да изградят доверие, като същевременно намалят риска от измами. Чрез използване на усъвършенствани инструменти, заедно с добре дефинирани политики за управление на корпоративните разходи, компаниите могат да преодолеят оперативните пропуски, да отключат финансов потенциал, да спестят време и да стимулират устойчив, дългосрочен растеж.
„Предизвикателството не е просто да се дефинират политики за управление на разходите на теория. По-трудно всъщност е да се приложат на практика чрез автоматизация и контрол в реално време", каза Христо Борисов, главен изпълнителен директор на Payhawk. „Когато, управлението на корпоративните разходи се реализира правилно чрез технологии, то се превръща във фактор за растеж, а не в бариера за ефективността", допълва той.
Ключови думи
|
|
Защо азиатците са толкова привързани към златото?
Икономика |Годишната инфлация у нас се стабилизира на ниво от 4% през март
Икономика |Тръмп откри паметник на самия себе си
Любопитно |Вторият по големина град във Велкобритания поиска помощ от армията заради тежка криза с боклука
Свят |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |На днешната дата, 14 април. Рождениците днес
На днешната дата |Мързелът има нужда от нова дефиниция
Свят |Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?
Маркетинг |Тръмп обеща скоро да наложи мита върху вносните чипове
Икономика |Цитат на деня
Цитат на деня |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.