Фамилният бизнес по света регистрира най-голям растеж от 15 години

Фамилният бизнес по света регистрира най-голям растеж от 15 години

Фамилният бизнес по света регистрира най-голям растеж от 15 години

Семейните фирми с цели, свързана с тези на ООН за устойчиво развитие (SDGs), се представят по-добре от своите конкуренти по множество финансови и социални показатели, според 11-то глобално проучване на семейния бизнес на PwC.

Докладът Transform to Build Trust, в който участват над 2000 семейни фирми в 82 страни, анкетирани между между октомври 2022 г. и януари 2023 г., разкрива двуцифрен ръст на продажбите при 43% от семейните фирми в световен мащаб през последната финансова година спрямо 21% през 2021 г.

Показателно е, че почти три четвърти (73%) от семейните фирми, които са имали двуцифрен растеж през последната финансова година, са тези с ясен набор от семейни ценности.

Тазгодишното проучване разкрива възходяща тенденция в дела на семейните фирми, които желаят да бъдат лидери в устойчивите бизнес практики, като половината (50%) от анкетираните фирми с цел, свързана с целите на ООН за устойчиво развитие, отбелязват двуцифрен ръст през същия период.

Семейните фирми се възстановиха след пандемията от COVID-19 и въпреки положителните търговски перспективи през 2023 г., данните разкриват несъответствие между приоритетите на лидерите и областите на фокус, които обикновено се свързват с по-високи нива на растеж. Доказано е, че високоефективните семейни фирми през 2023 г. предоставят:

  • Стимули на служителите (53%)
  • Управителни съвети, ангажирани с разнообразието (52%)
  • Силни цифрови възможности (47%)

Тъй като предизвикателните макроикономически насрещни ветрове засягат бизнеса в световен мащаб, семейните фирми през 2023 г. са до голяма степен ангажирани със защитата на основния бизнес, покриването на разходите и оцеляването, което се очертава като ключов приоритет (ръст от 37% в сравнение с предходната година), вместо да преследват цифрови възможности и да представят нови продукти и услуги. Малко над една трета (36%) от семейните фирми казват, че са фокусирани върху привличането и задържането на таланти.

Има ясни доказателства, че напредъкът в ESG стратегията на фирмите корелира силно с успеха и други положителни качества. Половината (50%) от анкетираните, които са много напреднали във въвеждането на съгласувана и комуникирана ESG стратегия, отбелязаха двуцифрен ръст (42% за семейните фирми, които не са много напреднали в тази област).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ