Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Shein и конкурентът й Temu в ожесточена битка за американския пазар за рокли от 10 долара
Онлайн търговецът на бърза мода Shein и неговият по-нов конкурент Temu се надпреварват да спечелят вниманието на купувачите за своите евтини стоки, произведени в Китай.
Битката между тях се разиграва не само в социалните мрежи, но и в американския съд. Правната схватка е важна за американските потребители и конкурентните търговци на дребно, защото показва как онлайн търговците на дребно с доставчици в Китай трябва да се ориентират в защитата на интелектуалната собственост в САЩ, предава Ройтерс.
Във федералния съд на САЩ Shein обвини Temu в наемане на влиятелни лица в социалните медии да правят "фалшиви и измамни изявления" срещу Shein в техните промоции на Temu.com.
Ако Temu загуби може да бъде принуден да ограничи това, което досега е била ключова маркетингова стратегия. Shein се стреми да блокира Temu от използването на името на Shein за маркетинг и иска обезщетение за щети от продажби, които Shein може да покаже, че са дошли чрез подвеждащ или нарушаващ права маркетинг. Temu поиска от съда да отхвърли делото.
Shein произвежда дрехи в Китай, за да ги продава онлайн в Съединените щати, Европа и Азия, като предлага артикули като рокли за 10 долара и горнища за 5 долара. Първоначално основана в Китай, компанията разчита на продажбата на дрехи директно от своята обширна мрежа от базирани в Китай доставчици.
Shein възнамерява да набере около 2 милиарда долара в нов рунд на финансиране този месец и се стреми към листване в САЩ през втората половина на тази година, казаха трима души, запознати с плановете на Reuters. Shein каза, че в момента няма планове за IPO и отказа да коментира повече. Коментар беше отказан и по темата за висящия съдебен спор. Говорител на Temu заяви, че компанията "твърдо и категорично отхвърля всички обвинения и енергично защитава правата си".
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.