Shein иска да надмине комбинираните годишни продажби на H&M и Zara през 2025 г.

Shein иска да надмине комбинираните годишни продажби на H&M и Zara през 2025 г.

Shein иска да надмине комбинираните годишни продажби на H&M и Zara през 2025 г.

След като се превърна в предпочитания магазин на поколението Z (родените между 1997 и 2013 г.) на Запад и получи приходи от 22,7 милиарда долара миналата година, онлайн модният гигант Shein си постави за цел да фактурира 58,5 милиарда през 2025 г. Ако успее, ще надмине комбинирани годишни продажби на Zara и H&M, предава elEconomista.es

Компанията иска печалбите й да се увеличат до 7,5 милиарда долара през тази година, в сравнение със 700 милиона, регистрирани през 2022 г. И планира да извърши едно от най-големите IPO (първично публично предлагане) на китайски компании в САЩ. 

Досега бизнесът на гиганта за бърза мода Shein се основаваше на продажбата на облекла и аксесоари на много ниски цени, но не успя да генерира лоялност сред клиентите. И точно това трябва да се промени, фокусирайки се повече върху предлагането на премиум продукти на по-лоялни купувачи. Съзнавайки това, азиатската компания си е поставила за цел да направи 60% от приблизително 261 милиона купувачи нейни обичайни клиенти през 2025 г.

Освен това компанията се сблъсква с още една пречка: вече не буди толкова много страсти сред младите жени, колкото преди. Причината е, че хората на поколението Z не са толкова верни, колкото например милениалите и са по-отворени към изпробване на нови пазари като Temu, платформа за електронна търговия с китайски произход, която само четири месеца след стартирането си, натрупа през декември почти 11 милиона от инсталации в САЩ.

Процентът на жените в САЩ в тази възрастова група, които планират да пазаруват от Shein, е намалял с 15 процентни пункта между май и септември 2022 г., от 54% на 39%, според данни от Morning Consult Brand Intelligence. Това се усеща в отчета за доходите, с 400 милиона долара по-малко печалби в сравнение с 2021 г. Трябва да се отбележи, че увеличението на тарифите за въздушен транспорт и увеличението на производствените разходи също са допринесли.

Оценката на Shein също е намалена с над 35 милиарда долара за по-малко от година поради настоящата икономическа ситуация. Миналия април беше малко над 100 милиарда долара. Сега ще бъде 65 млрд. долара, отбелязва Financial Times.

Shein иска да стане публична през 2024 г. Компанията вече се опита да направи това преди две години, но трябваше да се откаже от идеята поради възникнали пречки, свързани с екологични, социални и управленски проблеми, припомня CNBC. Плановете на Shein също така включват намаляване на разходите за склад и доставка, както и стартиране на глобален пазар, където ще продава продукти на трети страни на своя уебсайт и свое приложение, за да се конкурира с Amazon и Asos. 

Превод и редакция: Нели Тодорова                

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ