Стоте най-ценни марки на Шри Ланка са се увеличили по стойност

Стоте най-ценни марки на Шри Ланка са се увеличили по стойност

Стоте най-ценни марки на Шри Ланка са се увеличили по стойност и сега имат обща стойност от 559,4 милиарда рупии през 2025 г., според класацията Sri Lanka 100 2025 на Brand Finance, водещата световна консултантска компания за оценка на марки.

След бурна 2022 г. и година на възстановяване на устойчивостта през 2023 г., смелите парични и фискални реформи и обновените корпоративни стратегии помогнаха на икономиката на Шри Ланка да се разшири с 5% през 2024 г. В същото време общата стойност на марките на Шри Ланка се покачи с 6%, като само десетте водещи марки представляват 55% (309,0 милиарда рупии) от общата стойност. Възходящата тенденция сигнализира, че доверието се завръща и пазарната активност се нормализира, подкрепена от по-силни макрофундаменти и ускоряване на дигиталната трансформация във водещите корпорации.

След като през следващите 2 години се намираше в разгара на икономическата криза и се бореше с предизвикателства, банковото дело се очерта тази година като най-добре представящия се сектор, а Bank of Ceylon (BOC) беше коронясана за най-ценната марка на Шри Ланка през 2025 г., със стойност на марката от 57,4 милиарда рупии. Този важен етап отразява силните финансови резултати и стратегическата гъвкавост на банката на фона на трудни икономически условия. През 2024 г. Bank of Ceylon отчете нетен лихвен доход от 167,6 милиарда рупии, което е увеличение с 84% спрямо 91,2 милиарда рупии през 2023 г. Този растеж се дължи на ефективното преоценяване на активите и пасивите, което помогна за смекчаване на въздействието на намалената доходност по заемите и държавните ценни книжа при облекчена парична политика.

Според данни от проучването на Brand Finance, банката е една от най-широко разпознаваемите и познати марки в страната, което отразява дълбоко вкорененото ѝ присъствие и силната ѝ връзка с потребителите в цялата страна. С над 600 клона и една от най-големите мрежи от банкомати в Шри Ланка, Bank of Ceylon поддържа доминиращо присъствие както в градските, така и в селските райони. Способността й да обслужва широка клиентска база затвърди репутацията й на една от най-доверените и разпознаваеми финансови институции в страната.

Commercial Bank и Dialog си осигуриха втора и трета най-ценна позиция като марки, като стойността на марката на Commercial Bank е 46,6 милиарда рупии, докато Dialog регистрира стойност на марката от 35,4 милиарда рупии.

Keells (стойност на марката от 22,7 милиарда рупии) се очерта като най-силната марка в Шри Ланка през 2025 г., с BSI резултат от 90,2/100 и рейтинг за сила на марката AAA+. Според данните от проучването на Brand Finance, търговската марка се радва на висока степен на познаваемост и внимание сред потребителите в Шри Ланка, което засилва репутацията и влиянието ѝ на пазара. Dialog заема втора позиция, докато Commercial Bank е на трета, съответно с BSI резултат от 89,1/100 и 86,3/100. И двете марки получиха рейтинг за сила на марката AAA.

Новият участник PickMe дебютира в класацията на 29-то място със стойност на марката от 4,3 милиарда рупии. От началото си през 2015 г. като стартъп за споделено пътуване, местната марка се разрасна в дигитална екосистема, предлагаща доставка на храна, логистика и други. Успешното ѝ първично публично предлагане през 2024 г. отбеляза важен етап за технологичната сцена на Шри Ланка, сигнализирайки за силно доверие както от инвеститорите, така и от потребителите.

Днес PickMe извършва над 100 000 пътувания на ден, като годишните обеми на пътуванията се увеличават със 164%. Изградена върху надеждност, удобство и силна местна релевантност, PickMe се превърна в доверена част от ежедневието. С нарастването на дигиталното приемане, марката е в добра позиция да оформи бъдещето на мобилността и услугите по заявка в Шри Ланка.

С облекчаването на инфлацията и по-стабилната политика, икономиката на Шри Ланка най-накрая дава на местните си имена пространство да инвестират, да иновират и да се свържат отново с потребителите. Марките, които се насочват към дигиталното, удвояват доверието и са нащрек за променящите се вкусове, могат да превърнат този нарастващ импулс в трайна собственост. Устойчивостта е доказана; Сега е готова сцената за водещите марки на Шри Ланка не просто да се възстановят, а да се отправят към по-конкурентоспособно и устойчиво бъдеще.

„Ръстът на стойността на марките тази година разказва по-голяма история за възстановяването на Шри Ланка. С бавното завръщане на доверието, марките, които се открояват, разбират кое е най-важно за хората – доверие, достъп и иновации. Независимо дали става въпрос за традиционно име като Bank of Ceylon или за нов участник като PickMe, техният успех идва от посрещането на реалните нужди в бързо променящия се икономически пейзаж“, коментира Ручи Гуневардене, председател на Brand Finance Sri Lanka. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ