Superbrands отличи най-силните потребителски и бизнес марки

Големият футболист Димитър Бербатов и талантливият диригент Йордан Камджалов са първите носители на учредените почетни награди

За пети пореден път глобалната организация Superbrands* връчи наградите на най-силните потребителски и бизнес марки на българския пазар на тържествена церемония в Sofia Event Center. 46 брандове са включени в класацията тази година, техните достижения, пътят към успеха, значимостта на развиваните от тях социално отговорни каузи, по традиция са представени и в юбилейното официално издание Superbrands.

Методиката на подбор и оценяване на брандовете е универсална за всички 88 страни, реализиращи програмата Superbrands. Селективният процес се осъществява на два етапа: чрез конфиденциално гласуване на членовете на независимото експертно жури – Борда на Superbrands Bulgaria, и чрез национално гласуване на потребителите в интернет. Това дава възможност експертното мнение да се разгледа успоредно с мнението на потребителите. В процеса на оценяване, експертите и потребителите се ръководят от дефиницията и критериите на световната организация за Superbrands – марка, която трябва да демонстрира:

Качество: Символизира ли марката качеството на предлаганите продукти или услуги?

Надеждност: Ползва ли се с доверие брандът, поддържа ли висок стандарт на продуктите или услугите?

Различие: Добре ли е позната марката в своя сектор? Успешно ли се разграничава от конкурентите си? Притежава ли индивидуалност и ценности, които я правят уникална на пазара?

Глобалната организация Superbrands предоставя право на квалифицираните марки да участват в официалното издание за България за 2015–2016 г., както и да използват специалния символ на Superbrands в своите маркетингови комуникации, за да покажат на потребителите и на партньорите си постигнатото високо признание за отличен брандинг.

Eто кои са най-силните марки на българския пазар, включени в петото издание на Superbrands Bulgaria 2015–2016, представени по азбучен ред

Потребителски марки (Business-to-Consumer)

24 часа

Адрес

Andrews/

БУЛСТРАД ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП

БУЛСТРАД ЖИВОТ ВИЕНА ИНШУРЪНС ГРУП

BergHOFF

Bosch

bTV

Deroni

Diplomat

Dir.bg

dm

Domaine Boyar

Fibank

Flirt Vodka

Градус

Golden Rose

Green Life Resorts

Ideal Standard

Kaufland

Kempinski Hotel Grand Arena Bansko

LÀCRIMA

Lidl

Майонеза Краси

Майстор Цветко

National Geographic Channel

Nescafé

NET1

OMV

Oriflame

Пещерска

Труд

Terra Tangra

Бизнес марки (Business-to-Business)

All Channels Communication Group

Arteks Engineering

DHL

Jobs.bg

Kreston BulMar

METRO Cash & Carry

Netinfo

Пенков, Марков и партньори

René gourmet group

СОТ 161

Sofia Event Center

Unimasters Logistics Plc

VIP Security

bTV взе отличие и за най-силен локален бранд, а най -силна глобална марка в България е Google. Брандовете са отличени в резултат на независимото проучване на потребителския сегмент на българския пазар, което бе проведено за пети път у нас с партньорството на водещия институт за пазарни изследвания GfK България.

За първи път у нас световната брандинг организация връчи и две почетни награди. Големият футболист Димитър Бербатов беше награден с почетна статуетка за принос в промоцията на бранда България по света, както и за своята отдаденост към подкрепата на млади таланти чрез основаната от него фондация. Талантливият млад диригент Йордан Камджалов получи почетен приз за принос в промоцията на българската култура по света и за активната дейност на своята фондация.

Двете почетни награди са учредени по повод на трите юбилея, които отбелязва тазгодишната програма – 20 години от основаването на Superbrands International във Великобритания, 10 години от присъединяването на България към световната брандинг организация и 5-о издание за България.

„Един от главните фокуси в работата на екипа през всичките десет години е бил най-ценният за всички нас бранд – България. Бизнесът има огромна потребност имиджът на страната да се променя постоянно в положителна посока, да се създава здрава икономическа среда с ясни и законово регламентирани правила за конкурентност на пазарен принцип. Много от стратегиите и концепциите за успешен маркетинг и брандинг на търговските марки, които представят изданията Superbrands, биха дали прекрасни идеи и за по-доброто управление, позициониране и промотиране на бранда България“, отбеляза по време на тържествената церемония Мила Векова, представител на Superbrands за България.

*Глобалната организация Superbrands е независима институция, фокусирана върху брандинга. Тя отличава и промотира изключителните търговски марки, които се открояват и доминират над всички останали в рамките на националния пазар. Организацията провежда конкурса за отличията Superbrands и осъществява едноименната промоционална програма, която е представена в над 80 страни по целия свят.  България стана официален член на глобалната организация Superbrands през 2005 година.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ