Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Южнокорейците харчат най-много на глава от населението за луксозни стоки
Независимо дали става въпрос за италианска чанта Prada от телешка кожа или за класически британски кариран тренчкоти Burberry, южнокорейците харчат най-много за лични луксозни стоки на глава от населението, показват данни на Morgan Stanley, цитирани от Си Ен Би Си.
Инвестиционната банка изчислява, че общите разходи на Южна Корея за лични луксозни стоки са нараснали с 24% през 2022 г. до 16,8 милиарда долара, или около 325 долара на глава от населението. Това е много повече от средното за Китай и САЩ, където на глава от населението се падат съответно по 55 и 280 долара, изразходвани за луксозни стоки.
Луксозните марки също отбелязаха силни продажби в Корея.
Moncler съобщи, че приходите на компанията в Южна Корея са нараснали „повече от два пъти“ през второто тримесечие в сравнение с преди пандемията. Собственикът на Cartier - Richemont Group заяви, че Южна Корея е сред регионите, където продажбите са нараснали с двуцифрени стойности през 2022 г., както спрямо предходната година, така и в сравнение с тази преди нея.
Докато Prada съобщи, че локдауните в Китай са допринесли за 7% спад в представянето на търговията на дребно през 2022 г., модната къща посочи, че спадът е „смекчен от силното представяне в Южна корея и Югоизточна Азия“.
Символи за финансов успех
Анализаторите на Morgan Stanley обясниха, че търсенето на луксозни стоки сред южнокорейските купувачи се дължи както на увеличаване на покупателната способност, така и от желанието за демонстриране на социално положение.
„Външният вид и финансовият успех могат да резонират повече с потребителите в Южна Корея, отколкото в повечето други страни“, пишат анализатори в доклада.
Демонстрирането на богатство също е по-социално приемливо в корейското общество. Проучване на McKinsey установи, че само 22% от респондентите в Корея смятат, че това е знак за лош вкус, в сравнение с 45% от японците и 38% от китайците.
Търсенето на луксозни стоки беше подкрепено и от нарастването на богатството на домакинствата. Данните на Bank of Korea показват, че домакинствата са станали с 11% по-богати през 2021 г. Около 76% от богатството на домакинствата в Корея идва от цените на недвижими имоти, които са се увеличили значително от 2020 г. насам.
Инвестиционната банка също отбеляза, че луксозните къщи са използвали корейски звезди, за да катализират допълнително търсенето.
„Почти всички големи корейски знаменитости са посланици н водещите луксозни къщи“, се отбелязва в доклада, давайки за пример Fendi и актьорът Лий Мин-Хо или Chanel и рапърът G-Dragon.
Dior направи певицата на Blackpink Роуз лице на своята колекция HardWear, за която модната къща каза, че е „много добре приета“ и е удвоила продажбите на линията.
Компанията Bain & Company обаче предупреди, че използването на показатели на глава от населението за потреблението на луксозни стоки не е много полезно.
„Луксът по дефиниция не е продукт на масовия пазар“, каза партньорът на Bain & Co Уейуей Син пред Си Ен БиСи.
„Бих предложил да се разпределят пропорционално общите разходи за лукс според броя на населението, което е от средната класа и нагоре, което би било по-смислена мярка за отразяване на отношението на потреблението към лукса“, каза той.
Morgan Stanley обяснява, че процъфтяващият корейски луксозен пазар е „добра предварителна представа“ за това в какво може да се превърне китайският луксозен пазар, при който все още има „недостатъчна пенатрация“. Анализаторите казаха, че двете страни споделят прилики в отношението към луксозните предмети като символни на статус.
В световен мащаб McKinsey прогнозира, че луксозният пазар ще нарасне между 5% и 10% през 2023 г., подкрепен от търсенето от САЩ и Китай.
„Очакваме растежът да се възобнови, след като Китай се възстанови от настоящите вълни на коронавирус, което трябва да се случи до първото тримесечие“, каза Син.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.