Глобалните продажби на луксозни стоки ще нараснат с 8% през 2023 г

Глобалните продажби на луксозни стоки ще нараснат с 8% през 2023 г

Глобалните продажби на луксозни стоки ще нараснат с 8% през 2023 г

Глобалният пазар на луксозни артикули, като дрехи, обувки или бижута, се очаква да нарасне до 8% в продажбите, за да достигне 380 млрд. евро през 2023 г. Това показват данните от последното проучване на Bain&Company, изготвено за италианската асоциация Fondazione Altagamma, която заедно с Círculo Fortuny и основните европейски асоциации е част от Европейския алианс на културните и творчески индустрии, предава cincodias.elpais.com

Докладът разглежда два сценария за 2023 г., един оптимистичен с гореспоменатите 8% ръст и друг умерен с увеличение от 5% в сравнение с 2022 г., което ще остави продажбите на 360 млрд. евро. 

Разликата се прави основно от Китай, заради ограниченията заради коронавируса, от който през последните дни отново се заразиха милиони хора в страната. Тъй като не се знае какво може да се случи в азиатския гигант, европейските и американските пазари ще бъдат тези, които според доклада ще стимулират ръста на покупките на луксозни артикули.

Данните от доклада показват, че луксозният сектор устоява на инфлационната заплаха от тази година. Всъщност се очаква 2022 г. да приключи с продажби на стойност 353 млрд. евро в сравнение с 290 млрд. евро през 2021 г.

Bain&Company посочва в публикацията си, че дори евентуална глобална рецесия през следващата година би била различна от кризата, която настъпи през 2008 и 2009 г., която имаше значително въздействие върху потреблението от висок клас. Напротив, днес се наблюдава ренесанс на лукса, който му позволява да расте дори във времена на голяма несигурност.

Регионът, който ще изпита най-голям растеж, е Азия, с изключение на Китай, стимулиран от "отличните" резултати на Южна Корея. Оборотът на азиатския пазар от висок клас през 2022 г. ще нарасне с 43% на годишна база, в сравнение с 27% в Европа, 25% в Америка или 18% в Япония.

Докладът отделя специално внимание и на индийския пазар, който е с най-голям потенциал, тъй като е четвъртата страна с най-много милиардери на планетата. Индийските потребителски разходи за лукс се очаква да нараснат 3,5 пъти до 2030 г.

Що се отнася до Европа, то секторът надхвърля нивата от 2019 г., главно поради тласъка на местното потребление на лукс, но също и поради международния туризъм, главно от САЩ и Близкия изток. Разходите за луксозни стоки от висок клас на Стария континент, извършени от американски потребители, се умножиха с 2,3 в сравнение с годината преди пандемията и техните предпочитани дестинации са Италия и Франция.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ