Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Българска фирма търси да наеме баби

На фона на проблемите с ниските пенсии и застаряващото население у нас, българската фирма Snug Essentials си е поставила за цел да открива работни места не за програмисти или икономисти, а за колкото се може повече български баби.
Екипът на фирмата развива онлайн бизнес, като наема пенсионерки да правят това, в което най-много ги бива – да плетат. Но не какво да е, а калъфи за смартфони, таблети и лаптопи, които след това се продават по различни международни канали в интернет.
„Ние рядко оценяваме плетивата, създадени от нашите баби и майки. Повечето българи дори не им обръщат внимание и предпочитат да носят китайски, масово произведени „модни“ дрехи. Открихме обаче, че много чужденци харесват ръчно изплетените чудесии от бабите в България и с удоволствие ги закупуват. Затова решихме да използваме този интерес и да започнем да продаваме модерни и практични плетива в чужбина, чрез различни интернет канали“, разказва Петя Митева, основателка на Snug Essentials.
Фирмата разпространява плетените калъфи за дигитални устройства чрез своя профил в най-популярната глобална платформа за ръчно изработени стоки Etsy, както и чрез профилите си в eBay, Facebook и други интернет канали. Предстои и откриването на собствен онлайн магазин.
Към момента за фирмата работят шест баби от гр. Пловдив и неговата околност, както и една в София, а плановете на екипа са скоро техният брой да се удвои. „Ние сме реалисти и съзнаваме, че това не е голяма бройка в сравнение с броя на пенсионерките в България. За нас обаче е важно, че вече доказахме ефективността на този модел и се надяваме в бъдеще дейността ни да се разраства, а защо не и други предприемачи да започнат свои проекти в тази сфера“, коментира Петя Митева.
Самите работнички също са много доволни. Те получават заплащането за труда си предварително, а целият риск, свързан с реализацията на продукцията, остава у Snug Essentials. Не по-малко важни за тях обаче са и високата оценка на труда им, както и фактът, че произведените от тях продукти се използват и се харесват на хората.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Американски производител на хранителни продукти със 139-годишна история влезе в процедура за фалит
Компании |Богаташите в света са се увеличили с 4,2%, а общото им състояние - с 2,6% през 2024 г.
Финанси |ЕС ще инвестира 37,5 млн. евро в изграждането на 6 паркинга за товарни автомобили у нас
ЕС |Перуанско заведение в столицата Лима оглави класацията „50-те най-добри ресторанта в света“
Бизнес |Вилата на холивудската легенда Одри Хепбърн, до Женевското езеро, се продава за 23,5 млн. долара
Бизнес |План за бедствия: Японските власти предупредиха 723 общини да се готвят за „мегаземетресение“
Свят |Асен Василев: Ние предложихме Барбутов на Васил Терзиев
Политика |Тръмп поиска незабавна оставка на управителя на Фед Джером Пауъл
Финанси |Зеленски: Преговорите между Киев и Вашингтон за американска военна помощ продължават
Свят |Темите за "езика" и "македонската идентичност" са напът да отпаднат от доклада на ЕП за РСМ
ЕС |Световната здравна организация призова целия свят да вдигне цените на алкохол, цигари и сладки напитки
Свят |Австралия отне визата на рапъра Кание Уест заради песен в прослава на нацизма
Свят |Утре по обед гласуват третия вот на недоверие към правителството
България |

Коментари
Няма въведени кометари.