Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Българският потребител все по-често отстоява правата си

37% от гласувалите в анкета на сайта на Българската национална телевизия са заявили, че познават потребителските си права. „Все повече потребители стават активни и започват да ни търсят, което според мен означава, че знаят и своите права”, заяви пред БНТ председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов
„Само за миналата година ние сме получили над 20 000 жалби и сигнали. Изключително обнадежден съм, че това се случва. Особено на фона и на информационните кампании, които разгръщаме. Защото това означава, от една страна – че ние сме готови с капацитет да посрещнем тази активност на самите потребители, които ни търсят повече. И от друга – да респектираме търговците, които, надявам се, все по-добре разбират – както в резултат на това, че ние ги проверяваме, така и в резултат на опитите ни да обясним, включително чрез медиите, колко е важно преди всичко за тях да бъдат коректни и лоялни към потребителите, защото така ще имат повече редовни клиенти, ще има коректен и лоялен пазар, който е от полза и за бизнеса”, обясни Маргаритов.
Ръководителят на институцията припомни, че през миналата година комисията е извършила близо 40 000 проверки, както по постъпилите жалби и сигнали, така и по различни кампании. „Правим статистика, защото тя е важна, за да можем да съпоставим предходни периоди и да видим какво се случва в момента”, посочи той.
„Най-честите нарушения са в сферата на телекомуникациите и на обществените услуги – там, където потребителите ежедневно комуникират поне по един, а понякога и по повече въпроси с тези търговци”, посочи Маргаритов. „Основните неща, по които ние работим, са т.нар. нелоялни търговски практики. Това са случаите, в които се опитват да ви заблудят или да спестят важна информация, която ще повлияе съществено върху вашето решение дали си купите нещо или – не”, допълни той.
Маргаритов отново предупреди за уловките при тегленето на „бързи заеми”, като насочи вниманието върху това, че търговците понякога въвеждат незаконни такси, например „такса поръчител”. В резултат на това потребителят трябва да плати сума, която значително надвишава главницата. Той уточни, че това не са масови случаи. Хората, обаче, трябва да бъдат внимателни, особено при рекламите за безлихвени кредити, например, защото там рискът да бъдат ударени по джоба е още по-голям.
Ключови думи
|
|
Съкращения на британската хуманитарна помощ ще засегнат 55,5 милиона души по света
Свят |Съседните страни ще отпразнуват по-скъп Великден
Свят |Apple увеличи производството на смартфони в Индия до 22 млрд. долара през 2024-2025 г.
Компании |БНБ: Делът на лошите кредити в банките намалява
Финанси |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14-и до 20-и април
Хороскоп |Уникални снимки на животни, уловени в точния момент
Свят | Advertorial |Как се променят логата на големите компании с времето? (инфографика)
| Advertorial |На днешната дата, 14 април. Рождениците днес
На днешната дата |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Мързелът има нужда от нова дефиниция
Свят |Как да изградим смислени връзки в ерата на дигиталните мрежи?
Маркетинг |Тръмп обеща скоро да наложи мита върху вносните чипове
Икономика |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.