Германските коли са номер едно

Германските коли са номер едно

Производителите на автомобили в Германия продължават да са начело във всички класации. БМВ е най-печелившият концерн в света, а Фолксваген има най-голям оборот, сочат данните на консултантската компания "Ernst & Young", цитирани от "Дойче веле".

Германските автомобилни фирми са по-силни от когато и да било. Само през миналата година те са постигнали 17 на сто увеличение в оборота, брутната им печалба е нараснала с цели 43 процента, а ръстът в продажбите се изчислява на 21 на сто! Така германските производители оставят далеч назад основните си конкуренти от Япония и Съединените щати, пише в анализа на "Ernst & Young".

В него с резултатите си блести най-вече Фолксваген. Най-големият европейски автомобилен концерн е реализирал оборот от 159,3 милиарда евро, с което измества от първото място основния си конкурент Тойота, и изпреварва с доста най-големия автомобилен производител в света - Дженерал мотърс

Състезанието е оспорвано

Докато през 2011 американците са успели да продадат 9 милиона коли, Фолксваген е продал 8,3 милиона, а Тойота - точно 8 милиона. По отношение на оборота германците от Волфсбург са следвани плътно от Даймлер Дженерал мотърс със 106,5 милиарда евро, сочат резултатите от търговските отчети на компаниите, послужили за основа на изследването на "Ernst & Young".

Фолксваген отдавна се конкурира за надмощие на пазара с Тойота и Дженерал мотърс. Целта на германците е да станат първи в света през 2018 г., но покрай благоприятното развитие на конюнктурата може да се очаква, че първата позиция ще бъде заета и по-рано.

Сериозна конкуренция на германците са южнокорейските Хюндай и Киа. Или както се отбелязва в анализа на "Ernst & Young" - германските и южнокорейските автомобилни концерни като цяло дават тона, френските и американските производители засега им отстъпват.

2012 отново се очертава успешна

Що се отнася до реализираните печалби, германските автомобилни концерни изпреварват всички останали: Фолксваген е с брутна печалба от 11,3 млрд. евро, следван от Даймлер с 8,8 и БМВ с 8 милиарда евро.

В анализа се отчита и фактът, че през 2011 японските автомобилопроизводители е трябвало да се борят с последиците от катастрофалното земетресение и тежките наводнения в Тайланд. А що се отнася до шансовете на германските фирми през 2012 - експертите дават благоприятни прогнози, опирайки се на добрите продажби на германски автомобили в САЩ и Китай.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ