Говорете с клиента на неговия език

Говорете с клиента на неговия език

Няма спор, в основата на ефективните продажби е успешното общуване с потребителите. Понякога обаче връзката между представителите на бизнеса и потенциалните купувачи се къса по веригата най-вече заради  неумението на предлагащите да намерят общ език с търсещите. А всеки клиент е важен, независимо как се изразява и колко трудно се комуникира с него.

Има два начина да повишите вероятността клиентите да чуят какво им казва вашата компания, коментира в Harvard Business Review Стив Мартин, автор на „Тактики на убеждение на ефективните продавачи“.

      1. Чуйте и научете техния език. Естествено, всеки човек има специфичен начин на изразяване. Но в ежедневието си, потребителите, които използват едни и същи продукти и услуги, употребяват определен набор от думи, кратки словосъчетания, нарицания и жаргон. Хубаво е езикът на консултантите и продавачите максимално да се доближава до този реален "сленг" и, ако се налага, да е изпълнен с простички обяснения с добронамерен тон.

      2. Фокурайте се върху тях. Когато представяте нещо, което искате да се закупи от вас, не акцентирайте върху „нашата компания“, „ползите от нашия продукт“. Говорете за клиента, за проблемите му, за ценностите му и за най-добрият за него начин да похарчи парите си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 14 до 20 юли
Нощни автобуси вече ще се движат до столичното летище "Васил Левски"
Макрон: Свободата в Европа е изправена пред най-голямата заплаха от Втората световна война насам
САЩ ще изпратят системи за противовъздушна отбрана "Пейтриът" на Украйна
Националното разузнаване на САЩ ще разсекрети документи за тактиката на „дълбоката държава“
Сблъсъци около „делото Епстийн“: Слухове пращат в оставка шефът на ФБР заради конфликт с главния прокурор
Биткойнът прескочи прага от 120 000 долара
Скандали: Македонският премиер обвини София в "опит за асимилация" и "инженерство на идентичността"