Говорете с клиента на неговия език

Говорете с клиента на неговия език

Няма спор, в основата на ефективните продажби е успешното общуване с потребителите. Понякога обаче връзката между представителите на бизнеса и потенциалните купувачи се къса по веригата най-вече заради  неумението на предлагащите да намерят общ език с търсещите. А всеки клиент е важен, независимо как се изразява и колко трудно се комуникира с него.

Има два начина да повишите вероятността клиентите да чуят какво им казва вашата компания, коментира в Harvard Business Review Стив Мартин, автор на „Тактики на убеждение на ефективните продавачи“.

      1. Чуйте и научете техния език. Естествено, всеки човек има специфичен начин на изразяване. Но в ежедневието си, потребителите, които използват едни и същи продукти и услуги, употребяват определен набор от думи, кратки словосъчетания, нарицания и жаргон. Хубаво е езикът на консултантите и продавачите максимално да се доближава до този реален "сленг" и, ако се налага, да е изпълнен с простички обяснения с добронамерен тон.

      2. Фокурайте се върху тях. Когато представяте нещо, което искате да се закупи от вас, не акцентирайте върху „нашата компания“, „ползите от нашия продукт“. Говорете за клиента, за проблемите му, за ценностите му и за най-добрият за него начин да похарчи парите си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Шуменският звяр е черен леопард, дошъл от Исперих, откриха и следите му
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 23 до 29 юни
Иран обмисля ответни мерки срещу САЩ за ударите по ядрени обекти, Тръмп заговори за смяна на режима
Светът на парите: Германия и Италия обмислят репатриране на златните си резерви от Ню Йорк
Иранският парламент взе решение да бъде затворен Ормузкият проток, през него минава 20% от световния петрол
Работещите в наземния градски транспорт в София готвят нов протест тази седмица
Зеленски предупреди Европа за нови руски военни операции
Продължават опитите за залавяне на големия хищник в Шуменско