Говорете с клиента на неговия език

Говорете с клиента на неговия език

Няма спор, в основата на ефективните продажби е успешното общуване с потребителите. Понякога обаче връзката между представителите на бизнеса и потенциалните купувачи се къса по веригата най-вече заради  неумението на предлагащите да намерят общ език с търсещите. А всеки клиент е важен, независимо как се изразява и колко трудно се комуникира с него.

Има два начина да повишите вероятността клиентите да чуят какво им казва вашата компания, коментира в Harvard Business Review Стив Мартин, автор на „Тактики на убеждение на ефективните продавачи“.

      1. Чуйте и научете техния език. Естествено, всеки човек има специфичен начин на изразяване. Но в ежедневието си, потребителите, които използват едни и същи продукти и услуги, употребяват определен набор от думи, кратки словосъчетания, нарицания и жаргон. Хубаво е езикът на консултантите и продавачите максимално да се доближава до този реален "сленг" и, ако се налага, да е изпълнен с простички обяснения с добронамерен тон.

      2. Фокурайте се върху тях. Когато представяте нещо, което искате да се закупи от вас, не акцентирайте върху „нашата компания“, „ползите от нашия продукт“. Говорете за клиента, за проблемите му, за ценностите му и за най-добрият за него начин да похарчи парите си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ