Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Е-еволюция, или какво се случва с онлайн търговията
Интернет търговията, бизнесът и възможностите за предприемачество се разширяват все повече и по- бързо. Успешните примери са стотици по целия свят. А, оказва се, че с минимални финансови инвестиции и с много труд можем да постигнем завидни резултати като заложим на утвърдени брандове и натрупания и споделен опит. Това стана ясно по време на първия у нас конгрес за онлайн търговия, който се проведе в София. МениджърНюз бе медиен партньор на събитието.
„Съвременната търговия предлага много и различни канали, чрез които можем да стигнем до клиентите. Вече не е достатъчно да сме само офлайн или онлайн, за да сме подготвени за предизвикателствата на 21-ви век. Трябва да участваме във всички канали по възможно най-много начини. Световната онлайн търговия расте с 22% на година, а в момента едни от последните тенденции са т.нар. трансгранични продажби.“ Това са думи на Огнян Лахчев – мениджър пазари eMAG.bg
На конгреса бяха засегнати ключови теми както за стартиращи търговци, така и за опитни специалисти. Лектори в панелите бяха дългогодишни специалисти в онлайн търговията и маркетинга. Те споделиха най- ценното от своя опит, но също така и новите тенденции и бъдещи предизвикателства пред развитието на онлайн пазара в глобалния свят. Спас Сливков – изпълнителен директор OLX.bg, се спря на възможностите за продажби онлайн с минимална инвестиция. Георги Мирчев – създател на Summer Card разгледа темата за „Еволюцията при е-магазините от 0 до 10 млн. лева оборот“, а Стефан Чорбанов – Project manager Stenik Group говори за „Предимствата на собствени платформи за онлайн магазини“. Георги Христулев – основател на Web Direct сподели възможностите на E-mail маркетинга като инструмент за привличане и задържане на клиенти. Според Василена Вълчанова – маркетинг мениджър Ozone.bg доверието на потребителите е може би най-важният капитал в електронната търговия.
И тъй като търговията и бизнесът в интернет, като всеки бизнес имат закони и регулации, които трябва да се познават и задължително да се спазват особено полезно беше участието на Иван Бъчваров – главен секретар на КЗП. Направените от него разяснения по промените в ЗЕТ бяха съвсем навременни и полезни. Тези промени за „договора от разстояние“ са валидни от юли 2014 г. за целия ЕС. Срокът за връщане на стоката е в рамките на 14 календарни дни, независимо откъде поръчвате, а търговецът също е длъжен да върне парите в рамките на 14 дни. Все пак не за всички стоки и услуги потребителите могат да се възползват от тези промени и има подробен списък с онези, които са изключени от този договор и търговците са длъжни да дадат предварително (преди сключването на договора) информация кои са те. В онлайн магазините трябва да има много ясна и точна информация за юридическото лице, което стои зад магазина, за характеристиките на стоките или услугите, които се предлагат, за крайната цена, която трябва да заплати потребителя – без скрити такси и условия.
Изключителен интерес предизвика и презентацията на Никола Романов – Dropshipper. Той сподели в подробности как да правим пари от eBay и Amazon без инвестиция (или с минимална такава) на пари за сайт, за маркетинг и за реклама.
Изпълнена с много практически и съвсем реални примери за това как се случват нещата в един от най- популярните и успешни модни сайтове и добрите практики за онлайн търговия при навлизане на чужди пазари в няколко различни държави беше историята на Ева Вучева, регионален директор на Fashion Days Group. В заключение тя каза: „Ако трябва да резюмирам презентацията си от днес, най-важните три съвета за стъпване на чужди пазари са: Намерете някой, който вече го е правил. Изберете точните партньори и проучете и се съобразете със спецификите на всеки пазар. Например чешки и словашки не са един и същи език!“
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.