Една кауза за целия бизнес, която трябва да започне сега

Една кауза за целия бизнес, която трябва да започне сега

Една кауза за целия бизнес, която трябва да започне сега

Много култури по света всяка година отбелязват благодарността с празници или фестивали – време, когато изразяваме нашата благодарност към природата за богатата реколта. Докато ритуалите и времето за това са различни за всички държави, общото е, че всички трябва да отделим време, за да благодарим за това, което имаме.

Въпреки че е добре известно, че производството на храни е от решаващо значение за нашето оцеляване, повечето от нас приемат насъщния за даденост. Въпреки че сме наясно как сушата, наводненията и пожарите могат да засегнат производството на храни в различни части на земното кълбо, за повечето от нас това производство не е чудо, а просто един икономически отрасъл. В резултат на това празникът на благодарността, особено в САЩ се е превърнал повече в празник на футбола, отколкото на храната.

Истината е, че недохранването и гладът не са ликвидирани дори в развитите страни и положението ще се влоши, тъй като населението се увеличава. Агенцията по храните на ООН е изчислила, че има 925 млн. гладуващи хора по света, най-вече защото произведеното в света не се разпределя ефективно. Така че, докато има изобилие на някои места, ще има недостиг в други. Агенцията също така съобщава, че производството на храни трябва да нарасне с 70% през следващите 40 години, за да отговари адекватно на ръста на населението. За тази цел ще е необходимо 50% увеличение на селскостопанските инвестиции, които да започнат да се влагат още сега.

Ясно е, че макроикономическите проблеми и развитието не могат да бъдат разрешени от един човек или една организация. Това трябва да е кауза на целия свят и на целия бизнес. Ето няколко начина за насърчаване на тази кауза през цялата година:

1. Направете благотворителността достъпна. Поговорете с вашия ръководен екип, за да превърнете благотворителните кампании в редовна практика на вашата фирма. Решете с какво може да помогнете и каква може да е вашата кауза. Не е нужно да заделяте баснословни суми, но всеки може да допринесе с нещо дребно, за да помогне на другите.

2. Решете от какво можете да се лишите, за да помогнете на другите. Например, една американска компания е изчислила, че ако не сервира бисквити с кафето и безалкохолното на всеки, който идва на срещи в офиса, ще спести няколко хиляди долара годишно. Другата възможност е да се намали нивото на луксозни корпоративни консумативи. Ако спестените по този начин пари се дарят, това ще е от полза не само за обществото, но и за развитието на екипа.

3. Работете по социални проекти. Открийте какъв тип проект ще заинтригува екипа ви и се включете в него. Поставете си за цел това, което искате да постигнете за цяла година.

И не спирайте да си задавате въпроса: Какво може да направи вашата фирма?

Рон Ашкинс за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ