Защо недоволният клиент е полезен

Защо недоволният клиент е полезен

Колко хубав би бил животът, ако светът се състоеше само от приветливи и спокойни клиенти, които приемат от раз вашите предложения, проявяват разбиране към маловажни грешки и недоглеждания, не губят ценно време на служителите на фирмата с безмислени капризи и не пишат жалби по измислени поводи. Не си го и помисляйте дори, защото това е сигурен път към гибелта на всяка компания. Поне така смятат авторите на книгата „Жалбата като подарък” Джанел Барлоу и Клаус Мелер. Те призовават: ако държите на имиджа на компанията си, отнасяйте се с недоволните клиенти като с VIP персони.

За добрия мениджър не е толкова важно какво пише в жалбата, казват Барлоу и Мелер. Естествено, разборът на съдържанието носи полза, дотолкова, доколкото може да допринесе за подобряване на обслужването на клиентите. Но умният ръководител винаги трябва да има предвид, че всеки има право на грешки и може да допусне недоглеждане в работата си. Далеч по-важно е внимателното отношение към придирчивия клиент и впечатлението, което ще остане у него от общуването с персонала и най-вече – с фирменото ръководство. Това съвсем не е поредния хипотетичен съвет, а извод, направен на базата на реални проучвания, проведени от американската компания Technical Assistance Research Programms.

Колкото и да сме впечатлени от качеството на услугите или продукцията на дадена фирма, винаги има риск доброто впечатление да бъде накърнено от общуване с персонала. Когато това се случи, клиентите, подминали с мълчание сблъсъка с некомпетентност или неучтиво отношение след това споделят негативната си оценка с поне още 20 свои приятели и събеседници, а положителните впечатления -само с осем души, сочат резултатите от изследването. Този тип клиенти са много по-опасни за имиджа на компанията от другите, които изразяват открито недоволството си. А така действа всеки 27-и посетител, показват още данните, цитирани в книгата на Барлоу и Мелер. При този тип клиенти е много важно веднага да се предприемат мерки по тяхната жалба, както и да бъдат изслушани внимателно. Обратната и навременна реакция по оплакването ще бъде разказана като положителен отзив на всеки пети от кръга на жалващия се, твърдят Барлоу и Мелер. Ето така неудобните и трудните клиенти се превръщат в положителен инструмент, който работи за добрия имидж на компанията.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

7 фрази, които превръщат добрите екипи в страхотни
"Търкиш еърлайнс" иска пълен контрол върху "СънЕкспрес"
Южна Корея намалява данъка върху дивидентите и планира по-строги цели за намаляване на емисиите до 2035 г.
На днешната дата, 10 ноември. Рождениците днес
Великобритания изпраща военни експерти и техника на Белгия за борба с дронове
Деница Сачева: Следващата седмица ще има нов Съвет за тристранно сътрудничество, на който вероятно ще бъдат обсъдени всички параметри на бюджета
Китайските потребителските цени се върнаха към растеж през октомври
Цитат на деня