Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Изплитайте социални мрежи в своята компания
Хората, които поддържат стабилна мрежа от познанства в компанията си, разрешават повечето конфликти и правят организациите си по-успешни, показва ново проучване на Harvard Business Review.
„Често мислим за мрежите от колегиални познанства като за връзки извън нашата собствена фирма. Трябва да знаем обаче, че връзките със собствените ни колеги са поне толкова важни, колкото и с чуждите”, смята авторът Мортен Хансен.
Ето три правила, с помощта на които може да си отгледате плодотворна „лична” мрежа от хора в рамките на собствената си компания.
1. Градете навън, не навътре. Не си губете времето да задълбочавате отношенията си с хората, които вече познавате. Напротив, свързвайте се с онези, които работят в другите екипи и отдели.
2. Предпочитайте разнообразието пред количеството. Вместо да се мъчите да си градите огромна мрежа от приятели, подобно на „колекционерите” от Фейсбук, търсете ефективните контакти. За това е нужно да познавате хора, които са различни от вас самите и един от друг.
3. Не мислете за познатите лица. Идентифицирайте „горещите възли” в своята компания – хората, които са работили в различни екипи и проекти – и ги помолете да ви свържат с онези, които според тях са от значение в структурата.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.