Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Искате успешен бизнес? Не го приемайте лично!
В бизнеса трябва да има умерена доза емоционална дистанцираност за този, който го изгражда и точно обратното за този, който купува чрез него. Такава, провокативна на пръв поглед гледна точка развиват от „Inc.com”. Всеобщата нагласа, а и мъдрите съвети на коучи, бизнес легенди и експерти винаги са се обединявали около тезата, че успешният бизнес иска всеотдайност, което е точно обратното на теорията на авторите от "Inc.com". Но, какво всъщност имат предвид те? Вижте:
Всеки човек има дадена мечта, според неговата същност:
Мечтата на самотния мъж или жена;
Тази на похотливия любовник;
Мечтата на стария човек, който желае да стане млад;
Старата мома, изгаряща от желание да срещне човека на своето сърце;
Мечтата на студента за добри оценки;
Тази на самотната майка, която желае нейният син да си намери работа;
И тази на обикновената жена, която иска да е красива.
Всичко това са силно лични мечти. За повечето от нас те са копнежи или по-скоро дълбоко съкровени желания. Но дори когато мечтите се сбъдват, рядко дават желания резултат. Те могат да изместят своята стойност за вас и от мечти да се превърнат във ваши цели. След като бъдат постигнати, те се разрастват: по-голяма къща, по-нова кола. Това са допълнителни мечти, няма край за тях.
За да стартирате успешен бизнес, трябва да имате повече от една лична мечта. В действителност, трябва да сте безралични, казват авторите от "Inc.com." Какво се има в предвид? Да имате безлична мечта – такава, която е всичко друго, но не и отчаян копнеж. Тя не се отнася за вас или за някой близък. Става дума за акт на творчество, внезапната поява на нова възможност, която не сте виждали никога преди.
Предприемачеството е нищо за този, който създава нещо и всичко за консуматора му. Бизнесмените трябва да се грижат за самото създаване, заради влиянието, което могат да имат върху някого.
Това е разликата между личната и безличната мечта. То разделя желанието, което управлява бизнеса от това, което завладява човека. Вашите лични копнежи са мечтите на сърцето ви, но мечтите на бизнеса ви трябва да направят света по-добро място, за тези, които се възползват от него.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.