Как онлайн общуването продава

Как онлайн общуването продава

Интернет промени общуването с клиентите и начините, по които те могат да бъдат привлечени.

Погрешно е да се използват старите техники за общуване с потенциалните купувачи на фирмените стоки и услуги в новата, движена от потребителите интернет среда.

Да сте най-добрите, с най-ниските цени и най-убедителните вече не е достатъчно, пише сп. Entrepreneur.

Желаните резултати ще дойдат, ако знаете как да водите ефективна рекламна комуникация от името на фирмата в социалните мрежи.

Американката Стар Хол, международен лектор и автор на наръчник за подпомагане на бизнеса чрез социалните мрежи, разказва за 7 маркетингови стратегии, които могат да превърнат служебните онлайн контакти в продажби.

Въпросните стратегии трябва да се следват от лицето (мениджъра, маркетинговия директор, PR-а), което движи фирмената комуникация с клиентите в социалните мрежи.

1. Бъдете щедри: споделяйте знанието и опита на бизнеса си в мрежата без ограничения. Не си мислете, че като разпространявате публично  фирмените си идеи, ще загубите, защото ще ви копират. Възприемете споделянето като частично откриване, което ще привлече интереса към вас и ще стане повод за нови партньорства и бизнес възможности.

2. Следвайте правилото за трите пъти: то е обратно на точка номер 1. Ако клиент се свърже с човек от фирмата ви за съвет чрез социалните мрежи, консултирайте го максимум 3 пъти. След това му поискайте пари. Това правило акцентира върху границата между щедростта и достойнството.

3. Не изглеждайте отчаяни: клиентите, които се свързват с вас в интернет, веднага ще разберат, ако вашата фирма общува с тях само защото има спешна нужда от повече покупки.

4. Направете „проверка за SPAM”: под абревиатурата SPAM тук се има предвид Sales Pitching After Meeting, т.е. слагане на цените след срещата. Ако искате да привлечете клиенти – първо комуникирайте с тях онлайн и разберете исканията им. Изчакайте малко, преди да ги атакувате с цената на вашата помощ.

5. Направете комуникационен план: когато започнете да общувате с даден клиент, продължете комуникацията и останете във връзка. По-късно можете да му изпратите информация за новите ви промоционални оферти.

6. Публикувайте препоръки: ако компанията има добри отзиви от партньори или клиенти, споделете ги в социалните мрежи.

7. Бъдете себе си: кажете на човека, който отговаря за интернет комуникацията да общува с потенциалните клиенти така, сякаш сте на живо. Хората обичат да си представят, че на компютъра срещу тях е седнал истински, естествен човек. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Финансовата платформа Robinhood на Влад Тенев влиза в индекса S&P 500
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 8 до 14 септември
Митниците продават на търг 87 килограма златни и сребърни бижута, кюлчета и монети, задържани на ГКПП "Капитан Андреево"
Израелската армия удари висши лидери на групировката Хамас в столицата на Катар (ВИДЕО)
Кая Калас: Само тази година ЕС ще предостави 25 милиарда евро подкрепа на Украйна
AI: Как чатботовете се отразяват на психичното ни здраве?
Изминалият месец август е бил третият най-топъл в историята
Ще попадне ли Лукойл в следващия пакет от санкции на ЕС?