Когато служител нарушава неписаните правила

Когато служител нарушава неписаните правила

Продължителното управление на екипи често внушава, че нормите на работното място са изречени, завинаги разбрани и лесни за прилагане.

Това мислене е по-лесно. Знае се какво харесва и одобрява шефът – да се остава след работно време, да не се задават лични въпроси на тези по-горе в служебната йерархия и да няма спортно облекло като за събота и неделя.

Понякога обаче се появяват нови, способни хора, които нарушават установените служебни правила. Да се управляват такива кадри е трудно. Работата им е добра, но някак не се държат както се очаква. 

Поведението им се следи от останалите и може да повлияе на реда в цялата организация. Отношението към тях определя уважението на целия екип към мениджъра.

По-добре не си губете времето да се чудите как така новият служител не схваща, че във вашата компания не е хубаво да се прави така, съветва Harvard Business Review. И не бързайте да го смятате за глупав.

  1. Бъдете отворени. Някои от неписаните правила, които смятаме за най-важни, се базират на собствените ни стереотипи. Времената се менят, нравите също.
  2. Замислете се по какъв начин това е важно за бизнеса. По-спортният стил на обличане на някого едва ли ще блокира производството на крайния продукт. Но за представянето на продукта има значение. Среща ли се служителят с ключови клиенти?  
  3. Изречете очакванията ясно. Не разчитайте на това, че всеки ще следва вашите знаци. Ако поведението на някого не е адекватно, обяснете му как се прави при вас и защо. 
Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ