Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Кока-Кола погълна китайска компания
Кока-Кола, най-голямата компания за безалкохолни напитки в света, прибави за първи път към портфолиото си марка от развиващ се пазар на стойност 1 млрд. долара, предаде „Ройтерс“. Китайската компанията Minute Maid Pulpy, която произвежда плодов нектар, вече е под шапката на гиганта. Тази стъпка е част от стратегията на производителя за ръст на продажбите в развиващи се пазари. Към момента марките на компанията са 13 и генерират продажби от над 1 млрд. долара.
„Стъпването на китайския пазар, който тепърва се развива, е много важно за нас, това е свидетелство за Китай“, коментира маркетинговият директор на Кока-Кола в Китай Андрес Кигер. „Също така е доказателство за ангажимента, който поема компанията, навлизайки в пазар с 1,3 млрд. потребители. Марката Minute Maid Pulpy, разработена в Китай и пусната на пазара през 2005 г., сега се продава в 18 страни, включително Алжир, Мексико, Малайзия и Виетнам“, добави той.
Китай ще се използва все по-често за тестване на нови храни и напитки заради многобройното си и разнообразно население. Ако даден продукт се наложи в Китай, това значи, че шансовете му в другите страни са много големи, твърдят анализатори. Кока-Кола има голям потенциал за своите безалкохолни напитки именно в азиатската държава, където консумацията на продуктите на компанията на глава от населението е само 32 бутилки годишно. За сравнение, в Хонг Конг този показател е 150, а в САЩ – повече от 500.
Това е съществен пробив на гиганта на перспективния китайски пазар, след като тамошните власти блокираха през 2008 г. сделката по поглъщането на най-големия производител на плодови сокове в страната Huiyuan Juice Group. Тогава китайският министър на търговията обяви, че сделката ще доведе до „доминираща позиция” на американската компания на местния пазар и ще окаже „негативен ефект за конкуренцията“.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.