Най-лошата грешка при наемане на нов служител

Най-лошата грешка при наемане на нов служител

Проучване на аналитичната компания Development Dimensions International показа, че много работодатели често представят грешно тънките детайли на работата в тяхната фирма, както и на свободната позиция, когато интервюират кандидати. В резултат на това много новонаети работници са посрещнати от горчиво разочарование, когато разберат истинската специфика на поста си.

„Наемането е комуникация, където на карта са поставени високи залози. Често мениджърите не са в състояние да оценят какво наистина може да допринесе един кандидат към компанията им. Затова те залагат на инстинктите си, които често ги подвеждат”, смята един от съавторите на проучването – Скот Еркер.

Когато били запитани какво биха искали да са знаели навреме за компанията и поста, преди да го приемат, респондентите на проучването отговорили по следните начини:

• Очакванията на работодателя и изискванията за поста, както и културата на компанията.

• По-реалистична картина на настоящото състояние на организацията и предвижданите бъдещи предизвикателства. Ако знаех какви са, нямаше да приема предложението за работа.

• По какъв начин моята позиция е свързана с общата работа в компанията.

• Буквално не знаех какво ще върша, докато не преминах въвеждащите курсове. Не останах на това място след изпитателния срок.

На въпроса какво са били питани от мениджърите, които са ги наемали, респондентите посочиха серия от несвързани с отворената позиция въпроси, като:

• „Можете ли да програмирате видеото си?”

• „Вярвате ли, че в Космоса има живот?”

• „Просто ме забавлявайте за няколко минути. Аз няма да говоря.”

Проучването показва, че компаниите, които предоставят точни описания на работната позиция, много по-лесно задържат и работят с новите си служители. 93% от респондентите, получили точно описание на поста си, са заявили, че са силно ангажирани с компанията си, а 78% няма да си търсят друга работа в обозримо бъдеще.

Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ