Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Не предлагайте, продавайте идеите си!
Всяко решение в дадена фирма зависи от някой, който има властта да го вземе. Това не винаги означава, че е най-умният или най-добрият. В името на общия успех, това не е от съществено значение. А за вас лично, пък е важно да си създадете позиция, от която можете интелигентно да влияяте на отговорните фактори. Така, лесно и безболезненио ще постигате професионалните си цели.
В много отношения това прилича на търговията. Когато представяте идеите си на висшия мениджмънт, трябва да сте наясно, че не шефовете ви трябва да ги „купят”, а вие трябва да можете да им ги „продадете”. Всеки продавач поема отговорността за собствените си резултати. Никой не се впечатлява от търговци, които обвиняват клиентите си, че не купуват продуктите им.
Фокусирайте се върху положителните промени, които ще донесе вашата идея на организацията ви, а не върху това, че вие няма да постигнете целите си. Никой търговец не казва на клиентите си: „Трябва да купите този продукт, защото иначе няма да вдигна оборота си.”
Представете реалистичен анализ на разходите и ползите от идеите си, а не само на плюсовете. Всяка организация разполага с ограничени ресурси, време и енергия. Приемането на вашата идея може да означава отхвърляне на нечия друга. Бъдете готови да проведете откровена дискусия за разходите, които ще коства вашата идея. Отчетете и факта, че и нещо друго може да бъде принесено в жертва, за да стигнете до целта, която обаче ще донесе допълнителни облаги на компанията ви.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.